Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Niclas Bernhardsson - 20 augusti 2010 23:38

Måste ju köra en liten förhandstitt på en bild från CykelVasan! :-)  

Ullis är strax bakom mig!

Av Niclas Bernhardsson - 20 augusti 2010 23:20

Eftersom halva huset är ockuperat av sportprodukter, som jag säljer, så måste vi fixa iordning en bod på tomten för våra egna cyklar samt trädgårdsredskap m.m Så idag så börjar vi att kämpa med att få bort den gamla komposten som bara står och förfaller. Och grannens barn kom ut och kikade och undrade vad jag höll på med. Det slutade med att de, efter föräldrarnas tillåtelse, kom över och hjälpte till! Ullis var förstås också med och grävde innan men sen var hon tvungen att dra iväg för att fota sig för sitt nya körkort som hon hade tappat bort.... Oops! Efter fotograferingen så hittade vi hennes körkort i min plånbok...

Men hursomhelst kämpade jag på och barnen letade efter djur i högen. De hittade alla möjliga kryp och när den minste av barnen, han är 3 år, muttrar något om att jag inte ser maskarna så fick jag skämmas. Vi hade lite olika fokus om man säger så! ;-) Men det var bra att de var där, tiden gick ganska fort och det var kul. Och man kunde ju inte smita ifrån när det började bli jobbigt. Det var riktigt skönt att få bort det värsta och den fina jorden under använde vi en stor del av till att jämna ut tomten på några ställen. Resten får en granne ta som också skall jämna ut sin tomt. Men han såg lite besviken ut över att det var så lite kvar men vi fick inte tag på honom förrän ganska sent.

Sen kom iaf barnens pappa och det ungefär samtidigt som Ullis kom tillbaka så vi hjälptes åt med att putta fram, den nu nästan överfyllda, släpkärran till grusgången. Rätt tungt kan jag meddela. Sen åkte Ullis och jag 2 vändor och när vi var på väg hem den andra rundan så fick jag för mig att köra hem lite singel till tomten. Då upptäcker vi att det är alldeles för lite luft i hjulen så det blir lite kritiskt då vi skall hem.

Vi fick förresten tillbaka våran säng och sängmöbler som Jocke har sprutmålat. Det blev jäkligt fint och det är inte hans fel att katterna kört race på sänggaveln. När de håller på att ramla ned så åker klorna ut. En gång så ramlade lilla Mystica ned rätt över mig. Det slutade med att jag, med 3 klor instuckna i huvudet, vaknar med ett vrål! Jag vet fortfarande inte om det var Ullis eller katten som blev mest rädd..

Hursomhelst så blev det fint men jag orkade inte plocka ihop det ikväll då det var fortsatt mycket jobb på tomten och samtidigt så skall jag ta hand om kunder som ringer och svara på mejl m.m

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards