Alla inlägg den 9 september 2010

Av Niclas Bernhardsson - 9 september 2010 22:08

Som vanligt så var det fortsatt tomtarbete men nu kan man se att det inte är alltför mycket kvar men det var satan vad det tagit tid. Hursomhelst så skulle Tim in och röntga ryggen i Nyköping. Inget allvarligt men en läkare har lite misstankar att det kan vara något som stör och gör att han får kramp i vaderna och varför inte kolla upp det när man ändå får. Men när jag skulle dra iväg till Trosa på min inlines så hittar jag dem inte och kommer på att de ligger i bilen. Och det går inte heller att ta ngn cykel eftersom bilen är fullpackad och jag kan inte ta med ngt cykelställ. Och springa tar lite för lång tid. Kanske inte om jag startat direkt iofs. Nu valde jag istället att köra med några begagnade ramar och hjul samt plocka ut ett par nya fräscha C4-skor. Typ de som kostar minst 3000 för bara skorna. Kanske lite overkill för de ramarna och hjulen men det går ju att uppgradera. Tyvärr så skakar man ju nästan sönder och eftersom skorna är lägre än vad jag är van vid så blev det etter värre. Och vinden var obarmhärtig! Jisses, man fick slita hund i motvinden och Ullis ringer sen och undrar vad jag är. Jag hade räknat att det skulle ta 20 minuter men det blev istället hela 27 minuter och sträckan är nog precis över 7 km. Ruggigt dåligt och när man var i bra löpform så hade man t.o.m kunnat sprungit snabbare. På vägen så får jag väja för en stor huggorm och strax efter en liten kopparorm.

Sen är det full fart hem igen och nu kom Millan igen då hon hade lite strul med sin dator. Det var andra gången idag men det är trevligt. Lite fortsatt jobb på tomten och sen in i duschen för att åka in till Nyköping med Tim.

Sen mot kvällen så var det dags för fotbollsträning men den lät jag de andra ta hand om eftersom jag ville bli klar på tomten. Det börjar ju bli dags nu. Riktigt trött mot slutet och sedan kommer det en kund som ville ha ett par Cross Trainer och vi plockade ihop ett paket och han var nöjd och det var jag också. Eftersom jag inte kunnat jobba så mycket som vore önskvärt med enklaresport så är det ju skönt när det blir lite halvlätta försäljningar ibland också. Och trevlig var han också och även hans hustru som följde med.

Nog från mig idag och en stor eloge, som vanligt, för Er som orkat ändå ned! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards