Alla inlägg den 16 september 2010

Av Niclas Bernhardsson - 16 september 2010 21:40

Tänkte göra reklam för nya löparklubben som jag varit med om att starta.

Allt är precis nytt så det finns inte ens ngt konto att betala in medlemsavgiften på men vilken dag som helst är det klart. Och genom att betala in nu så betalar man in för nästa år och får sas det som är kvar på det här året på köpet. I priset så får man subventionerade lopp, rabatt i shopen, träningsprogram och givetvis lite annat smått ibland när vi träffas.

Mer info finns här!

Av Niclas Bernhardsson - 16 september 2010 21:29

Så var det torsdag igen och förstås fotbollsträning. Men snart skall torsdagarna även vara träningsdag i min nya löparklubb så det blir en liiiiten krock. Hursomhelst så samlades hela det nya sammanslagna laget och inga tränare från det andra laget var där så därför drog jag ihop de knappa 30 stycken spelarna och körde lite uppvärmning. Givetvis så protesterades det lite när jag körde lite löpskolning och jag hade även bett om att de skulle vara lite "uppkäftiga" och fråga om de inte visste varför man tränade en viss sak och jag fick mina fiskar varma. Lite dålig inställning men "mina" killar körde på ordentligt. Sen var det lite svårt att få ihop alla i olika grupper så det var smidigast att låta alla göra samma saker så där stod 28 stycken grabbar i 2 led och körde lite passningsövningar. Och även där så undrade några varför de stod och passade, det kunde de ju redan... Hmm, ingen självdistans där inte... Visserligen så är många av killarna bra men det där var ju lite speciellt. Som om inte Zlatan och grabbarna tränar passningar...

Hursomhelst så blev det lite andra övningar innan det fick bli lite matchspel och då hade även en av det "andra lagets" tränare kommit så jag fick lite avlastning och passade på att springa lite mera. Men jag hade dragit i mig dryga 200 gram lakrits idag, det blev över sen kryssningen, så magen var inte vad den borde varit. Men uppblåst eller inte så sprang jag på några halvlånga intervaller runt en dyngblöt plan och det sög fint i benen. Kände mig faktiskt riktigt trött redan på uppvärmningen. Men det blev väl en halvtimmes träning totalt för mig idag iaf. Bättre än inget och kanske bra att börja röra på sig lite inför min nygamla löparsatsning.

Av Niclas Bernhardsson - 16 september 2010 12:58

Härliga mål av Zlatan men det som nästan väckt mest uppmärksamhet är det lilla bråket med en lagkamrat och när han kom i lite gräl med en gammal Milanspelare, nu dock inbjuden expert i något tv-program.

Fast jag håller lite på Zlatan. För det första så var säkert den där sparken inget att snacka om och lite grabbigt brukar det kunna vara i fotbollslag. Blir det för häftigt så måste man ju in och styra upp det.

Och visst förstår man Zlatan om han retar upp sig på en "expert" som hela tiden klankar ned på honom.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards