Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Ytterligare ett fiaskopass och köp av frimärken för nästan 900 kronor!

Av Niclas Bernhardsson - 23 november 2010 23:28

Så var det dags för löpträning med klubben igen och jag kände mig inte helt på topp! Och snöstorm var det också men det skall väl bara härda, tänkte jag. Och så skulle även en ny kille dyka upp på passet. En kille jag känner som jag vet är en grym cyklist. Att han var så bra på att springa var en glad överraskning. Men till mig då. Jag bestämde mig för att försöka men det var lite småstapplande steg och jag kände mig rätt snabbt trött av bara uppjoggen, de andra hörde säkert att jag var lite väl andfådd. Sen var det då dags och jag såg den nya killen dra iväg med en jäkla fart och ropade att det gick alldeles för fort och det gjorde det också. Men han klarade av att hålla en fart som vi andra bara kan drömma om och även i mitt livs form så hade jag inte klarat av den farten. Visserligen var jag lite starkare på lite längre sträckor men ändå! Hursomhelst så håller jag i rätt hyfsat men på intervall 2 så bara tvärdör allting! Det känns konstigt i lungorna och det bara tar slut! :-0 Får gå några meter och försöker börja springa igen. Bestämmer mig för att se vad som händer men är ändå lite orolig att det är något konstigt. De andra försvinner ifrån mig och jag får köra mitt eget race. Efter djupdykningen på andra intervallen så spottade jag upp mig lite men det var lååångt ifrån bra. Väl hemma så ligger jag fortfarande och flämtar trots mitt dåliga pass. Kanske är jag på gång att bli sjuk eller så är det här resultatet av mitt slarv med att ta järntabletterna.... Får ta mig i kragen nu och hoppas att det blir kortvarigt det här.

Jag skickade förresten iväg lite paket idag och passade då på att köpa hem lite frimärken. Exklusive frakterna idag så köpte jag frimärken för över 800 kronor, det är rekord men det verkar ju onödigt att springa och köpa frimärken var och varannan vecka. Men man har ju lite svårt att se pengarna i frimärken sas. Men tänk att bara ett litet ark med 50 kr frimärken är ju 500 kronor och jag köpte ett ark. Och ett ark med 20 kronors frimärken, det är ytterligare 200 kronor. Och så vidare. Nåja, kanske inte det roligaste att läsa om men ändå lite tänkvärt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 21 april 23:00

Söndag morgon och jag hade sovit riktigt dåligt. Vet inte om jag tog för mycket kaffe igår kväll men jag låt och tänkte för mycket på hur bra koll jag hade på loppet och allt det runtomkring. Så var det möte idag men det är ju nästan två veckor kvar ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 20 april 23:00

Lördag och Ullis var upptagen med annat och jag kämpade på med mina examinationer. På något tråkigt sätt så hade jag tre av fem examinationer, i nuvarande kurs, som jag blivit underkänd på. På en av kurserna råkade jag ut för ett rejält slarvfel som ...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 19 april 23:00

Fredag och det är mycket att hålla koll på nu då loppet närmar sig och i helgen behövde jag väl få in en drös omexaminationer. Det kanske var förlängd inlämning men jag behövde ändå bli av med det. Hursomhelst så var det som vanligt på jobbet och d...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 18 april 23:00

Torsdag och det blev återigen en annorlunda dag på jobbet men det finns alltid att göra och jag hann även plugga ikapp lite. Tror det var okej då det ändå gynnar min framtida skolgärning.  På kvällen så lade jag ut en ny sponsor och nu var det Tros...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards