Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Niclas Bernhardsson - 15 februari 2011 13:02

Ja, vet Ni vad det är? Det visste iaf inte jag förrän jag fick reda på att ytterligare en person skrivit under falsk identitet på ett nätforum och snackat ned konkurrenters produkter och snackat upp sina egna. Alltså, jag tycker det är så jäkla, jäkla lågt. Jag finner inga ord knappt. Hoppas personen ifråga blir bannlyst från forumet men tyvärr så verkar det finnas ett samband mellan den som har forumet och den "fula fisken"! Så vi får väl se vart det slutar. Klart önskvärt är iaf om fler personer reagerar!

Så när jag sökte lite på nätet om falsk identitet så dök orden "Sock Puppet" och Strawman upp. Sock Puppet är en person som använder falsk identitet på nätet för att berömma och/eller försvara sig själv. Och Strawman är man om man talar emot sig själv på nätet för att sedan förlora. Det skall visst ge dubbel effekt på ngt sätt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards