Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Niclas Bernhardsson - 7 juli 2011 22:54

Så var det dags att träna igen och jag var ju lite småseg men ändå taggad då det gick hyfsat bra i tisdags. Men Ullis var inte alls taggad så gissa om jag blev förvånad då jag står still och hon drar iväg! Det fanns ingenting i mina ben i början och Ullis kändes pigg! Hmm... Efter någon kilometer, det brukar ta tid för mig, så känns det lite bättre och det är plötsligt jag som känns piggast. Kanske iaf. Men vi känns rätt jämnstarka. Sen börjar jag att känna av mina gamla synder då jag fick inflammationer lite här och var efter ett Vasalopp utan fäste. Det gick sämre och sämre att springa, eller gjorde rättare sagt mer och mer ont. Så mot slutet av varv 2 så ger jag upp. Det gör alldeles för ont! Mycket trist. Nu har jag landat hemma och det känns helt okey igen. Skumt men de verkar inte hitta något fel så det är väl bara att gilla läget och hoppas att det håller sig lugnt om det är något lopp på gång.

MEN! Jag kom ut och jag fick liiite träning iaf! Jag är nöjd! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 7 juli 2011 22:47

Lite småseg imorse och det var svårt att få liv i Tim.

Men till slut så kom även han igång och vi ser att vi inte har så mycket att skicka iväg idag. Så efter det var avklarat så satte jag Tim på att prismärka varor.

Sen kom Ullis hem och vi käkade lite lunch innan det var dags att börja jobba igen. Efter det så dröjer det inte alltför länge förrän det smäller till ordentligt och det är i princip full fart till kl. 18:00. En trevlig kille kom med sin lilla flicka och vi slängde på lite små barnfilmer till henne medan vi hjälpte pappan. Efter det så kommer det ett trevligt ungt par och dem får förstås också hjälp och blir nöjda. Kul dag och I kom på besök och bjussade på glass! Hmm, gott men jag måste nog lära mig säga nej. Jag skall ju komma i form! :-)

Till Tims förtret så väntar en hel del städjobb imorgon bitti!

Det verkar som fler och fler hittar till enklaresport nu - kul!

Av Niclas Bernhardsson - 7 juli 2011 00:07

Så börjar den här dagen lida mot sitt slut och det har återigen varit en hel del fixande och även en del trevliga kunder.

Tim och jag började med att skicka iväg lite paket och sen kom Ullis hem och tog över samtidigt som Ullis väninna, I, kom på fika/lunch. Trevligt och I hade även köpt lite lunch till mig, mycket nice! Sen var det lite lätt bokföring innan det kom lite kunder och jag hade träffat de sista 2 förut och de är riktigt trevliga. Men en kund hade åkt långt och jag kunde inte riktigt hjälpa honom fullt ut så han fick köpa mitt egna par då han älskade dem. Jag kan ju gott prova ngt annat par.

Sen var det lite lättare middag och sen till svärmor för lite fika. Där var även Ullis storesyrra, det var trevligt förstås.

Sen en liten snabbis på affären och väl tillbaka så hör jag att Sverige vs. USA hade börjat och det var visst 1-0 till Sverige! Lite otippat och spelmässigt så var det väl lite orättvist. Nja, i början missade jag ju men sett över hela matchen så får vi nog vara tacksamma för att vi vann. Det var ju rent bedrövligt emellanåt. För hård press, dåligt understöd i offensiven och sjukt slarviga passar. Det skall ju iofs ställas mot att de har sprungit rätt hårt men ändå. Dock så gillar jag verkligen Jossan Öqvist och vänsterbacken Thunebro. Jossan är lite okonventionell i sitt spel men kan verkligen förändra en matchbild. Kul!

Avslutningsvis så tog jag hjälp av Felix och bytte lite rör i källaren då det inte blivit helt tätt förut. Nu verkar det vara kanon men det får stå öppet ett par dagar till för säkerhets skull. Nu längtar jag till sängen men först dusch! Tjing!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards