Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Niclas Bernhardsson - 6 augusti 2011 21:19

Så var vi på födelsedagskalas och jag skall villigt erkänna att jag var lite sugen på att dricka lite alkhohol. Så när Ullis frågade om det var jag eller hon som skulle köra så frågade jag om ingen kunde skjutsa. Hon tyckte det var helt okey att köra så jag tog för mig lite grand. Och, som vanligt faktiskt, så blev det lite politik och jag kan, så här i efterhand, men inget jag ville ta upp, undra om personen i fråga verkligen fått det sämre. Men men... Hursomhelst så for vi hemåt och Ullis körde. Väl  hemma så börjar Ullis och sonen Tim byta om för de skulle ut och springa! Oops! Är det nu man skall ha dåligt samvete för att man drack! :-)

Nä, jag har det bra och jag unnar förstås min familj lite skön träning. De är förresten ute fortfarande så det kanske lite längdrekord för Tim.

Av Niclas Bernhardsson - 6 augusti 2011 01:38

Ullis ville ut och springa medan jag ville skona mina benhinnor lite och nog var lite mer sugen på Inlines. Till slut så blev det en kompromiss och vi tog ut våra racercyklar. Men det tog lite tid att hitta pumpen. För all luft var typ slut då vi kört på våra MTB på slutet. Och jisses vad högt upp man satt. Det är likadant varenda gång, man tycker typ att man sitter ashögt uppe. Men det är förstås en vanesak.

I början så var jag rejält seg men det är ju mera regel än undantag nuförtiden. Sen började det att gå lite bättre allteftersom och vi tryckte på rejält några gånger. Tyvärr rätt mycket vind men till slut så fick vi iaf vinden i ryggen och det är ju aldrig fel. Då gick det rätt fort. Det blev "långa kommunrundan" men på cykel så är det ju inte så långt iofs. Tror det är 22,34 km. Men det fick räcka idag. Sen blev det lite fika då R kom förbi. Trevligt! Kvällen slutade med att både Ullis och jag fick ett ryck och började röja upp hemma. Jag gjöt i källaren och Ullis städade upp i gillestugan som blivit rejält dammig av allt mitt jobb. Tror jag tog slut på 6 stycken säckar betong idag och det märktes knappt. Hmm. Jag kanske borde lagt tillbaka mycket av det jag grävde upp men man vill ju ha det så bra som möjligt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards