Alla inlägg den 20 september 2012

Av Niclas Bernhardsson - 20 september 2012 08:53

Eftersom jag blev lite orolig av alla plötsliga dödsfall inom fotbollen så beslöt jag ju mig för att börja äta medicin igen, som jag blivit tilldelad, och samtidigt träffa en läkare. Jag fick inte min vanliga läkare, som är överläkare, utan det blev en ST-läkare men det skall ju inte betyda så mycket. Väl framme så pratade vi en del och ju mer vi pratade så verkade det som om de inte hittat något fel på hjärtat. Och menade på att de testat typ allt på mig. Jag blev både lite fundersam och glad på samma gång. Och det verkade inte som jag behövde äta Metaprololen, som ju är till för att få bort extraslagen. Den sänker samtidigt maxpulsen vilket gör det omöjligt att köra i och över mjölksyratröskeln. Men att jag var så trött kunde hon inte förklara och det är ju det och den misstänka TIAN, som ju är en mindre och lindrigare form av Stroke, som jag utreds för. Och visst stakade hon sig lite då jag frågade om det var helt okey att köra på för fullt igen och menade på att de inte hittat något. Alla klaffar fungerade bra och blodflödet gick som det skulle... -Men du behöver ju inte köra på som en vansinnig, eller något, sade hon på slutet. Ha ha, men det låter ju underbart. Jag har hela tiden fått intrycket att det är hjärtat det är fel på och att jag får ställa in mig på det. Och jag mår ju bättre och bättre hela tiden men är ibland riktigt trött. Som imorse när jag inte kom upp. Och ibland så får jag små perioder då jag känner mig lite småförvirrad men det är korta perioder och inte så allvarliga.

För att sammanfatta det hela så är jag full av hopp nu och jag kommer att börja träna lite mer igen. Samt satsa på att komma i bättre form så knäna håller! :-) Nu väntar jag på långtids-EKG men även där så undrade läkaren vad det skulle visa. Att jag har många extraslag vet de ju och det behöver inte betyda något. Och lider man inte av extraslagen så verkar det inte som jag behöver göra något åt dem. Så nu på morgonen tar jag bara Trombyl. Yippie!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards