Alla inlägg den 23 september 2012

Av Niclas Bernhardsson - 23 september 2012 17:53

Ja, det blev dagens poäng på golfrundan då vi räknade igenom det ordentligt och förstås en sänkning med en pinne - kul! Men det finns fortfarande mycket utrymme för vidare sänkningar då jag fortfarande är grymt ojämn och idag var det faktiskt rätt svårspelat och man fick inte slappna av då man spelade. Nu ser jag fram emot nästa helg men då vete tusan om det hinns med någon golf...

Och om någon undrar vad mitt hcp är nu så är det inte bättre än 35 och det var inte riktigt vad jag väntade mig då jag startade i våras. Trodde jag skulle sänka mig mycket snabbare faktiskt. Men snart så! ;-)

Av Niclas Bernhardsson - 23 september 2012 13:34

Lille Victor fyller 1 år idag och för att hinna med så behövde Victors far, tillika min bror, Jocke, komma ut tidigt och det innebara visst mitt i natten! Klockan 06:00 stod vi klara för att spela men vi fick vänta några minuter tills det ljusnade lite och jisses vad blött det var av det myckna regnandet. Men vi kom iväg och jag började ligga hyfsat stabilt och hade lite tur då och då. Men man fick inget gratis direkt då bollarna sög fast rejält. Men de första 9 hålen var helt okey och jag hade 21 poäng där, tror jag. Jag skall kolla det senare då jag och Ullis ändå skall till lilla Victor. Hursomhelst så tappade jag lite och andra halvan innebar 16 poäng och troligtvis en liten sänkning då. Men klart skönt att känna sig lite mer stabil och jag längtar redan till nästa gång. Just nu har jag lite problem med benen så då passar det bra med lite golf på helgerna. Jocke var däremot inte lika nöjd som jag men han hade inte spelat på ganska länge så det kanske var därför det inte blev någon höjdare idag. Men rätt svårspelat så jag är ändå nöjd. Bara en gång hamnade jag i en bunker och då var det ändå fri dropp bakåt då hela bunkern var vattenfylld. Dock så är jag ganska bra på bunkerslag så det kanske är därför jag nästan aldrig hamnar där. Det blir ju ibland så att man dras dit man är rädd och jag hamnade själv i ett sådant läge idag då jag hade vatten till höger och bollen nästan drogs ned i pölen. Hursomhelst! Nu är det dags att hämta hem Felix, som är och tränar, och åka till Victor! Hipp hipp hurra!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards