Alla inlägg den 4 april 2013

Av Niclas Bernhardsson - 4 april 2013 22:15

Så var det dags för träningspass nummer 2 för dagen och nu var det backvarv med löparklubben som vi har - Enklaresport Running Club. Men jag kände mig faktiskt lite smårisig och när det var 20 minuter kvar så gick jag och lade mig i 5 minuter för att kanske, kanske, känna mig lite bättre. Vet inte vad jag trodde mig få ut av det men det var kanske bra... Hursomhelst så hade jag inte så stora förhoppningar om att kunna springa då jag mådde som jag gjorde men prova kan man ju alltid göra. Och vi började jogga och jag fick direkt säga till om att de kunde springa på och inte behövde vänta på mig. Men de joggade rätt lugnt och när de dessutom sprang fel på ett ställe så kom Ullis och jag ikapp. Ullis var också lite sliten och ville göra mig sällskap. Så vi körde en kortare löpskolning då alla vara samlade och sen drog de iväg. Nu gick det lite snabbare för de flesta men jag och Ullis körde lite lugnare och efter ett tag så möter Micke Flak upp då han vart sen och körde åt andra hållet istället. Så vi joggade klart varvet, som är 3 km, men i sista backen så blir jag tokslut och sen efter ca. 1 km på nästa varv så måste jag gå några meter! :-0 Jag vet inte vad det är men jag mår inte så värst bra. Vi skickar iväg Micke och sen går Ullis och jag backen upp till kyrkan. Väl uppe så sneglade jag om någon grav var ledig men jag behövde visst inte lämna in ännu! ;-) Hursomhelst så börjar vi jogga lite lätt igen och efter lite konsultation så inser vi att inte klarar av backarna riktigt nu. Vi har ju faktiskt kört 1 timme extra varje dag nu i 4 dagar i sträck. Det kanske tar lite och sen har jag något i kroppen, det känner jag. Så vi springer en annan runda och bara matar på men så sakteliga så ökas tempot och det känns faktiskt lite bättre. Så det blev till slut 8,1 km och då är gången borträknad. Bra där!

Man skall aldrig ge upp! Kroppen är lite av ett mysterium.

Glöm inte bort att vi har öppnat anmäla till Hedebyloppet 2013 - www.hedebyloppet.se

Av Niclas Bernhardsson - 4 april 2013 08:46

Upp igen vid kl. 05:00 och när vi gick iväg till gymmet så knorrade magen och jag kände mig riktigt stel. Och väl framme så ser jag att jag glömt skorna... Inte så lysande och golvet är ruggigt kallt men jag hade inte tid att springa hem så jag får väl köra så bra det går. Upp på löpbandet och bara småjogga var tanken men efter 4-5 minuter i endast 8 km/h så ger jag upp då vaderna värkte av det annorlunda steget. Sen till roddmaskinen för att avsluta första kardion där men även där så kändes det i fötterna då man rör sig hela tiden. Övningarna gick ju bättre utan skor men jag kände mig orkeslös och hungrig. Men på något sätt så blev det bättre och bättre men fortfarande grym träningsvärk i låren vid knäböjen och den statiska crunchen var inte att leka med. Det blev ju också lite till kardio mitt i då började jag på crosstrainern men den var ännu värre med kraftiga räfflor där fötterna skall vara så efter 4 minuter så klarade jag inte längre då jag dessutom var rädd att slita sönder fötterna. Så det blev roddmaskinen igen. Ändå nöjd men inte med den optimala intensiteten idag. Ikväll är det löpträning med klubben och jag siktar på en mil iaf.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards