Alla inlägg den 11 april 2013

Av Niclas Bernhardsson - 11 april 2013 21:52

Så var det dags för klubbträningen och försök att dölja Er förvåning men Ullis och jag var lite sena i dag också. Men vi kikade ut genom fönstret och det var ingen direkt aktivitet utanför. Hm, skumt! Maria hade ringt och sagt att hon var lite sen men sen ser vi att Johan T kommer och undrar om det inte är ngn träning. Jodå säger jag och säger åt honom att komma in och värma sig medan vi göra oss iordning.

Sen så möter Maria upp oss och efter lite pyssel så kommer vi iväg och börjar jogga lite på måfå och under tiden så gör jag upp en liten äventyrlig bana i huvudet, iaf början på den. Så vi svänger lite mellan ett par hus och sen uppför en brant backe mot "Hasse-banan", det är en igenvuxen tennisbana, typ mitt i skogen. Där smashade jag lillebrorsan i huvudet så han svimmade. Det är iaf vad vi misstänker men det lär vi aldrig få klarhet i... Jag skulle liksom inte... ta i! Men av ren reflex så gick racketen i full fart och en suverän smash blev det och han stod typ ganska långt framme vid nät. Han snurrade typ ett varv innan han stöp. Nåja, han växte upp och verkar faktiskt ganska normal nu! ;-)

Men tillbaka till löpningen. Vi drog direkt snett upp till vänster mot "get-hagen" och getterna har förstås fått semester och tur var väl det! För getterna alltså... Vi hoppade bland is, snö och blöt mossa och det är läskigt så fort vattnet tränger in i skorna. Sen kom vi fram till en torrare lite halvplan plätt och där körde vi löpskolningen och gick igenom några övningar. Kanske lite trist att det bara var vi fyra men vi såg till att göra det lite roligare helt enkelt. Sen fortsatte vi sixsacka mellan de naturliga hindrerna och var till slut framme vid gnestavägen där vi tog upp till höger och via grusvägen så kom vi slutligen fram till Nygårdsplan. Där började vi prata om att gena ut mot Lundby och jag började helt klart bli lite trött och kände av benhinnorna alltmer. Väl framme på grusvägen så valde vi att springa mot Sund och när vi sprungit några kilometer så ökades tempot lite av de andra medan jag kände mig stum. Jag försökte hänga på så länge jag kunde men nästan framme vid Lundby så fick jag börja gå. Men jag hann inte gå mer än 200 meter så ser jag att de står och funderar på vad de skall göra och Maria hade fått samtal och var tvungen att korta ned passet och alla var överens om att det började räcka för idag. Ullis och jag har kört hårt och både Maria och Johan har tränat lite mer sporadiskt på slutet. Nu gav jag mig f-n på att inte släppa i första taget och jag försökte springa så avslappnat som möjligt för att avlasta benhinnorna och det funkade hyfsat bra men jag låg högt i ansträngningsgrad, helt klart. Sen när vi äntligen börjar springa nedför så kan jag inte låta bli att bara släppa på för är det ngt jag är bra på så är det att springa nedför. Lite om löpteknik kan jag så då blev de andra lite chockade men jag bara sprang avslappnat med höga knälyft och det gick ganska fort. Men backen planades förstås ut och Johan hade fått blodad tand av farten så han fortsatte hålla hög fart och jag märkte bakom mig att Maria var tvungen att stanna då hon krampade. Och när jag såg att Ullis väntade in henne och sen att de började springa så sprang jag på ganska hårt. Jag tror att det blev närmare 9,5 km men skogslöpningen tog ganska hårt.

Andra passet för dag, nu kommer jag sova gott!

Av Niclas Bernhardsson - 11 april 2013 09:11

Morgonpasset!

Så var det dags att knata till gymmet igen och vi stod som vanligt några minuter i halv 6 och huttrade då vi inte kom in först men vi var ju lite tidigare. Och så fick man vänta i ytterligare någon minut med att tända då det inte var riktigt synkat. Och musiken lös med sin fråvaro, lite trist men det är bara att bita i det sura och köra på. Vi har ingen aning om vart man startar den så vet ngn så får Ni gärna säga till.

Upp på bandet och nu var det försiktig jogg, det kändes av från igår kväll. 10 minuter och sen på direkt med övningar och om jag inte minns alldeles fel så var det... *tänk tänk* liggande raka armlyft (bröst) med 10 kg vikt, smala benböj med 16 kg och avslutningsvis så tror jag det var tricepspress. Det setet kördes 2 ggr.

Sen kardio igen och eftersom jag inte kört stakträning på några dgr så körde jag stakmaskinen och valde att köra lite intervaller där jag varje hel minut körde stenhårt i 30 sekunder på tyngsta motståndet och således körde lite lugnare i 1,5 minut och då på lättaste. Men farterna är lite trist. Jag ligger och taktar på typ 7 km/30 min då jag tar i och sen runt 5 km/30 min då jag kör lätt. Jag kom ganska precis 1,8 km på mina 10 minuter och där brukar jag nog ligga. Men det är bara att bita ihop!

Sen till övningarna igen och nu var det först 2 set med: Ståendes axelpress med 8 kg-hantla där det knäpper otäckt om ena axelen så det blir nog snart en alternativ övning där. Sen blev det breda benböj med 16 kg (8+8 kg) och avslutningsvis tricepspress. Sen sista setet, gånger 2, blev: Liggande höftlyft med ett ben i marken, sidovridning med benen i 90 grader (sida till sida - tufft!) och Monsterövningen nr. 1 - med fötterna fastspända gå upp med rak rygg och jag orkade 9 ggr båda gångerna. Ullis var lite starkare och klarade 15 ggr en gång. Jag känner att jag kommer få en fruktansvärd värk i magen idag! :-/

 

Klara för idag! Bra jobbat, Ullis!


Snön försvinner!

Vad jag förstår så längtar de flesta till att snön skall försvinna helt men jag har lite blandade känslor. Jag har en bit här utanför jobbet som jag haft grymt fin snö på men nu imorse så ser jag traktorn komma och ploga upp, antagligen för att skynda på snösmältningen. Så nu är det helt kört! En liten tår på kinden - tack för den här säsongen vintern... Men kanske kan det bli en liten tur då vi tar hem husvagnen, hur ser det ut i Mora?

 

Nu är det kört! :-( *snyft*


Omröstning!

Jag har förstått att det är många som inte tror att jag kommer att klara mina mål och det är helt förståeligt. Det är tuffa mål och jag har ju inte riktigt levt upp till mina målsättningar de senaste åren och mina försök till comebacker, men nu satsar jag. Så nu är det fritt fram att rösta på vad Ni TROR! Det är helt anonymt så rösta på.


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards