Alla inlägg den 12 april 2013

Av Niclas Bernhardsson - 12 april 2013 21:47

Idag var det tänkt att vi skulle upp tidigt för att packa inför mässan imorgon men jag var nog lite för seg och kom inte upp så jag fick stå för packningen själv... Och väl på jobbet så var det en hel del att stå i så det blev svårt att hinna packa men till slut så var jag så gott som i hamn och rullade mot Trosa runt 16:00. Och där plockade jag upp Ullis och vi åkte bort till Tomtaklintskolans gymnastiksal för att packa upp och morsa på lite folk, alltid kul.

Sen var det full fart hemåt för lite mat och vi beställde faktiskt mat från pizzerian men dock Avocadosallad till mig och Ullis. Helt klart så har det hänt ngt för i huvudet så skrek det: -Nej, det här är för fjuttigt, din kropp vill ha kebab eller pizza! Ha ha, men kroppen övertygade efter ett tag huvudet och jag mådde som en prins. Och lagom mätt blev jag också. Sen så gick Ullis och jag och lade oss och det kanske inte är det bästa man kan göra om man tänkt att gå till gymmet. Jag somnade som en stock efter att lilla Mystica prompt skulle mysa. Är man trött så är det inte så himla roligt att ha en massa klor i ansiktet. Visserligen inte så värst ont men ändå så man rycker till. Sen väcker Ullis mig och det är sjukt segt att komma upp och träningen känns avlägsen men jag stegade som en radiostyrd och hämtade mina träningskläder och sen bar det iväg. Upp på löpbandet och nu kändes benen helt plötsligt pigga, mycket konstigt! Så jag satte bandet på 12,0 km/h och det har jag inte startat bandet på på mycket länge. Men det kändes förvånandsvärt lätt och jag fick hålla mig lite. Sen ökade jag 0,1 vid varje minut med start från första minuten . Trots att jag var uppe i 12,5 vid 5 minuter så gick bandet över 1 km efter ytterligare några sekunder och det är för att tiden startar direkt trots att det segar sig igång och tar nog runt 20 sekunder att komma upp i marschfart. Hursomhelst så  blir jag alltmer taggad och till slut så kan jag inte hålla mig utan börjar öka ganska häftigt och slutar på lite över 15 km/h - f-n vad coolt! Skönt att få släppa på lite på bandet. Så det blev iaf lite över 2,1 km och det var första gången jag kommit över 2 km så något händer iaf. Men nog om löpningen nu. Sen övningar. Det blev armhävningar som gick förvånandsvärt bra dem också. Inga som helst problem att köra dem 2x15 stycken, kanske lite segt på den första omgången. Sen var det som vanligt två andra övningar och de följer ju varandra i 2 set. Sen tillbaka till kardio och jag satsade på stakmaskinen igen men nu hade displayen lagt av så jag fick köra på känsla och det gav faktiskt tekniken en knuff framåt. 10 minuter även det och det går lättare och lättare. Det kändes ganska bra. Sen var det igen övningar igen och nu var det dips, sidorörelse (jobbig), axelpress, breda knäböj men jag kommer inte ihåg i vilken ordning men det var strukturerat och jag klarade alla MEN! Så var det ju monsterövningen då man skall vara fast i fötterna och med rak rygg dra sig upp. Nu hade jag sådan värk i magen så jag stannade vi 7 stycken men då verkligen skrek det i magen och jag vågade inte mer. Så en timme idag med! Imorgon blir det upp tidigt för morgonträning.

Jag gick som vanligt hem i kortbyxor och det regnade ganska rejält, rätt kallt alltså. Men skönt att kyla ned sig för jag var rätt varm. Sen i duschen så duschade jag iskall på benen i någon minut. Första 5-10 sekunderna är smärta rent ut sagt! Men sen känns det inte knappt. Bra för återhämtningen, testa gärna och tacka mig sen!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards