Alla inlägg den 28 april 2013

Av Niclas Bernhardsson - 28 april 2013 14:47

Väl hemma från långpasset, och en liten avstickare förbi Hulo, så tyckte Ullis att vi skulle vila en halvtimme men jag var sugen på att blogga och lägga upp några bilder men det passade mig utmärkt att iaf inte gå direkt till gymmet. Jag var lite för trött, kände jag. Men väl på plats så var det bara att sätta igång och Ullis visste inte riktigt om hon skulle köra uppvärmning på bandet, hon hade ju ändå redan kört 20 km idag. Men jag kan avslöja att både första och andra kardion blev löpning så det blev ytterligare 4 km. Själv så körde jag rodden igen och körde ganska lugnt men ville iaf komma upp i 2 km så vid 9:42 så stannade jag och var klar. Sen på med övningarna och nu är det nästan som en repris. De gick alla bra men det var ruggigt tungt ibland men jag kämpade på. Efter de 3 inledande övnignarnar, som även upprepades, så var det dags för andra kardion och som vanligt så valde jag stakmaskinen. Den stod inställd på ganska lätt motstånd så man fick lite på i högt tempo istället. Jag fick för mig att köra på rätt hårt och jag kom faktiskt hela 2186 meter på mina 10 minuter, det blev en snittfart på 2.17,5/500 meter. Kanske inte så jättebra. jag vet faktiskt inte. Direkt efter det så var det smala tricepspressar och det är typ omöjligt då man precis stakat. Det blev typ 7-10 stycken på knäna, Sen var det bara att bita ihop. Utfallstegen var hemska men värken i rumpmusklerna verkar iaf inte bli värre nu. Jag fick dok verkligen kämpa idag på gymmet och både Ullis och jag var riktigt svettiga på slutet.

Nu börjar jag bli nojig och fundera på om inte min kamp har gett något men det borde den har gjort. På tisdag är det invägning och mätning, det blir spännande!   Rodd och stakning, samma visa som vanligt! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 28 april 2013 12:44

Söndag morgon och jag var rätt trött. Sov länge och Ullis började ropa om att kaffet var klart! Jag försökte motargumentera med att jag var klar. Men kaffet drog visst hårdare än mig, tyvärr... ;-)

Men det var skönt att komma upp och Ullis ville köra långpass och jag både ville och inte ville. Det vore klart bra at köra ett långpass men jag kände mig lites sliten och ville inte bli lika trött som förrförra helgen. Och eftersom det såg ut som kaos på jobbet, efter gårdagens succé försäljningsmässigt, så ville jag dit och plocka bort alla kartonger som återigen låg utanför min port. Och varför då inte göra så att Ullis springer från Vagnhärad och plockar upp mig vid Åda!? Ah, helt perfekt. Jag kommer iaf dit och hinner precis ta bort alla kartonger när de första från Friskis anländer. Sen tar jag på mig ett par nya fina tights från Rogelli och de skall jag snart lägga ut i shopen, de ersätter de jag kallat för boones. Rätt små i storlekarna men bekväma ändå. Hursomhelst så tog jag ut en vattenryggsäck till mig men jag nöjde mig med den vanliga Salomon XA 10+3 EXP INSULATED SET M... Shit, vilket namn! Ja, den iaf. Ni hittar den här: http://www.enklaresport.se/product_info.php?&products_id=581

Efter lite bök med att få bort skyddsplast och annat så var jag färdig och när jag gick ut så frös jag så mycket så var jag var tvungen att ta ut en ny mössa och ett par nya handskar, då jag inte hittade några på jobbet.

Sen var det dags och Ullis dök upp. Hon fick alltså ca. 4 km extra idag. Och efter lite konsultation så beslöt vi oss för att köra mot Stensund och vidare mot Trosa. Jag fick stanna några gånger då både ben och fötter protesterade lite men jag blev lite bedövad då jag sprang så då jag blev tillräckligt varm så funkade det hyfsat men visst blev det några stopp. Om inte annat så för att beskåda den fina utsikten, bilder kommer nedan. Helt otroligt så fint och så nära inpå, det hade man ingen aning om. Bara att det var så fint vid Stensund var en överaskning och jag förstår att det måste vara inspirerande att plugga där. För mig blev det 16,5 km och en hel del löpning i svår terräng, så jag är jättenöjd. Men till bilderna då. Vi låter dem tala för sig själv!

     
 



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards