Alla inlägg den 30 april 2013

Av Niclas Bernhardsson - 30 april 2013 19:16

Tisdagsträning men även Valborg, så vi flyttade passet till lite över 17:00 istället. Jag träffade Johan O på Trossen och då samtidigt Uno var där så blev det lite härligt löparsnack. Tre löpardårar på samma ställe! Så jag talade om för Johan att vi flyttade passet så han skulle komma. Så var det kl. 17:10, jag kom lite försent iofs. Ullis och Johan hade redan joggat ett varv då jag dök upp så jag fick 2 uppvärmningsvarv, det fick räcka. Sen lite löpskolning och det började regna så smått. Sen när vi skulle börja med intervallerna så blev det värre och värre. Till slut så blev jag orolig om telefonen skulle palla regnet. Nu skyddade jag den med händerna och med ett fodral men det var på håret. Och så började det att blåsa alltmer och hagla! Det riktigt smärtade då haglet träffade öronen men det var bara att bita ihop. Det värsta är när svetten börjar rinna ned i ögonen och man inte ser något men det är ju bara en tidsfråga innan det blir bättre. Och förutom vädret då, hur gick det? Jodå, Johan är ju några snäpp bättre så han fick köra ensam-race medan Ullis och jag pinnade på i vår egen takt men det gick faktiskt riktigt bra. Första intervallen var ju lite seg iofs men sen sjönk tiderna och ibland lite under 1.40 på 400-ingarna, som vi körde. Det blev 3 set med 4 stycken 400-ingar i varje. Jag känner mig nöjd. Totalt alltså 12 stycken och med tanke på att det var andra passet för dagen och dessutom i tuffa förhållanden så kan man inte vara annat än nöjd. Sen ringde vi och beställde lite mat, det är vi värda idag! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 30 april 2013 10:48

Ja, så var det dag 30 och sista dagen på Fitness-fighten och idag kändes kroppen bättre, iaf rent visuellt. Rent praktiskt så funkade den dock inget vidare och det var nästan lika segt som igår, om inte segare. Jag började, som vanligt, med roddmaskinen och orkade inte alls dra igång maskineriet utan då jag kom till prick 2 km så stannade jag och klockan stod då på 9.21 Men men, en bra start ändå. Iaf mot hur jag kände mig. Sen på med övningarna och Ullis blev förbryllad. Varenda övning var typ ändrad och vi körde även lite fel, iaf mot vad det var tänkt. Nu vara det mycket mer övningar och mer kardio och vi förstod först inte att vi bara skulle köra 1 set på varje, mot normala 2 set. Och det var mycket vighetsgrejer och jag stod typ helt still. Det hände liksom inget. Hmm, jag kanske borde haft en rejäl övning så jag vaknade till. Men jag kämpade på, dock inte så vägvinnande. Ullis däremot tryckte på rejält och jag hängde liksom inte med. Till slut så var vi ändå klara och full fart hemåt för frukost och dusch. Imorgon blir det invägning och mätning. Så idag fuskar jag inte med läsken! ;-) Fast jag är grymt sugen! :-0

Valborg idag och 18-årig bröllopsdag. Det är inte klokt vad tiden går men det är samtidigt spännande. Vart har tiden tagit vägen liksom? Men jag är sjukt lycklig och mår man så bra som jag gör nu så skall man inte klaga på något. Det är bara vara tacksam för varje dag man får och att man har en sådan fin fru! :-) Tack, Ullis! Och tack för att du drar ut mig på sådana härligt jobbiga äventyr hela tiden, det behöver jag! Och tack till hela familjen förstås! Ni är bara bäst!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards