Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Niclas Bernhardsson - 9 maj 2013 19:54

Efter löpningen så var jag sugen på att golfa lite men hur slut var jag? Och får jag med mig någon... Nja, det var det sista som kunde ställa till det men efter att snabbt varit i butiken då det var några killar som ville titta in så körde jag bort på vinst och förlust. Kanske kunde jag hänga på ngn. Jag såg att det var en ensam kille som skulle gå iväg runt 15:20 och jag skulle eventuellt hinna. I receptionen så sade tjejen att jag kunde ju försöka springa ikapp men väl uppe vid utslagsplatsen så ser jag en större grupp gå ifrån greenen på första hålet och det kunde ju inte vara han. Och sen har jag ingen penna så jag är på väg tillbaka då jag möter en kille och en tjej. Tjejen har inga golfgrejer så jag frågar om det var han som skulle gå iväg vid 15:20 och det var det. Perfekt och de hade inget emot att jag hängde på. Tyvärr så gick inte spelet alls så bra idag och det var i princip bara några puttar och ett inspel som var av hög klass. Kanske något utslag också men lite väl mycket spridning. Men inspelet på hål 9 var av världsklass. 155-160 meter och jag får på en kanonfin träff och kommer 15 cm från flaggan. Härligt. Det får jag ta med mig. Men sen ville de andra avvika och jag märker dessutom att himlen börjar ändra färg och det åskar i bakgrunden. När jag dessutom ringer till Ullis så säger hon att en pizza är i ugnen. Hmm, det avgör saken.

Av Niclas Bernhardsson - 9 maj 2013 14:01

Seg morgon och Ullis ropade att kaffet var klart. Jag måste ha drömt men jag tyckte att hon stod färdigklädd för löpning på morgonen men så var inte fallet då jag kom upp. Men hon undrade förstås om jag skulle med på ett långpass och huvudet ville nog men inte kroppen. Men den kan man ju lura så jag sade ja. Men jag var också sugen på gofl så det hoppas jag också få till sen. Hursomhelst så var jag tvungen att stanna några ggr då benhinnorna protesterade men det brukar bli bättre allteftersom. Och det blev det. Vi började att springa mot Trosa så vi ser att en bil åker mot vår butik och vi springer in för det kändes som den ville till just oss. Och så var det. En av killarna var grymt sugen på att kolla på Inlines så vi bestämde att vi skulle vara där runt 14:30. Sen fortsatte vi mot Trosa för att kolla in Trosa-metet och hälsa på Denne  och Nelly som fiskade. Och där träffade vi även Lina och barnen - kul! Sen sprang vi förbi Nilssons konditori för att fika  och det var trevligt. Sen fortsatte vi hemåt via Hunga och på slutet så var jag rejält trött. Det blev typ 17-18 km för mig, klart nöjd!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards