Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Niclas Bernhardsson - 21 maj 2013 21:27

Så var det tisdag och klubbträning med Enklaresport Running Club, det är alltid något extra! Mjölksyra, vad är det?

Men när jag klev in i bilen, på väg till träningen, så river det till i halsen! Men vad f-n! Skall jag bli sjuk nu, tänker jag.
Det är bara att hoppas på det bästa och det brukar ju kunna försvinna då man drar igång men på uppjoggen så känns det som jag knappt får luft och jag kippar lite då jag försöker prata med Jocke. Det är ganska många, som vanligt, och några tjejer från en innebandyklubb, kör Coopertestet samtidigt. Förhoppningsvis så fick vi dem att ta ut sig lite mer, då vi var där.

Sen blev det löpskolning och vi körde på ganska maffigt med lite utfallssteg och även några mångstegshopp. Carina och Putte skall köra Scaniamilen så jag lät dem skippa utfallsstegen eller iaf Carina. Putte missade jag då eftersom jag bara hörde att Carina skulle köra den. Sen var det kul att Sandra dök upp igen, ja hon åkte iofs med Ullis och mig ned, men att hon körde igen, det var roligt.

Efter löpskolningen, och stretchen som vi körde innan, så var det då dags. Jag kände att jag gick ut rätt hårt men hade många av de som skall ta det lite lugnare ganska nära mig. Jag tror jag passerade 200 meter på ganska precis 45 sekunder och jag kände nog att det var lite för stark öppning men nu var det bara att försöka sänka förnuftigt och bita ihop. Första set gick nog lite för fort, det andra ganska lagom och det sista lite sämre men på sista intervallen så kommer jag ganska nära Gisela och försöker springa ikapp och förbi men jag är f-n för slut och hon håller ett bra tempo som hon dessutom håller. Jag kanske bara tog 5 meter på henne och jag får 1.34 på sista och kräks lite grand. Ja, mera kunde jag inte göra. Efteråt blev det nedjogg ca. 3 varv. Kul att så många barn var med och livade upp stämningen! Och stort tack till klubben! Mina tider:


400 med Ståvila 1 minut och Setvila 2 min

1:35,3, 1:00,0

1:31,3, 0:59,9

1:32,8, 0:59,9

1:30,6 1:59,8


1:35,2, 0:59,9

1:33,7, 1:00,0

1:36,1, 1:00,2

1:37,4, 1:59,9


1:37,6, 1:00,2

1:37,1, 0:59,9

1:38,4, 0:59,9

1:34,6 .........

Av Niclas Bernhardsson - 21 maj 2013 21:15

Då försöker jag skriva igen! Jag skrev ett långt inlägg igår och precis när jag skall trycka på spara så stängs hela datorn av... Jisses! Jag fick ett litet utbrott och slog till hela datorn! :-0 Ahgrr!


Stockholm Speedskaters på besök!

Det började med att Stockholm Speedskaters skulle komma på besök på lördagen och Tim och jag förberedde lite inför det på fredagen och sen var även jag och Ullis där på morgonen, strax innan de skulle komma. Men Ullis skulle iväg och ta en morgonfika med en väninna men räknade med att vara tillbaka innan vi öppnade. Michael H, från Inlines-klubben, hade ringt några dagar innan och det var nästan så att han skämdes då han sade att det "inte skulle komma så många". Jag tänkte väl att det bara blir 3-4 stycken då. Men sen fortsatte han: -Det kanske bara blir 10-12 stycken.

Och det var ju inte så dåligt. Och strax innan kl. 10:00 så började det droppa in folk och det bara fortsatte. Och Ullis syntes inte till. När det var typ 16-18 stycken i butiken så messade jag "Kaos" till henne och när hon dök upp stod hon och gapade en stund! :-) Ha ha, kul! Så det var fullt upp med att visa produkter och bjuda på kaffe och några åkte sedan iväg och testade på vara fina cykelbanor och tog även en fika i Trosa. Mer bilder finns på www.speedskaters.se

  Det fattades några på bilden.


Trosa Trampen!

Och på söndagen så fick jag ställa in den tänkta golfrundan då jag skulle vara funktionär och dessutom ställa ut några av mina produkter. Och jag kan ju inte klona mig så jag fick hjälp av Ullis. Men hon tog en liten runda först och när det var dags för mig att gå och hjälpa till vid starten var hon tillbaka.

Efter att jag hjälpt till vid starten så chillade vi lite och passade på att åka till Trossen för lite fika. Sen skall jag upp på en stege och den var av s.k "Vik-modell" och när jag står längst upp så viker den sig och jag ramlar och får in en hård kant rakt in i skinkan med blodutgjutelse som följd och lite skrapsår samt en mindre sträckning i ryggen. Men det var ingenting mot vad en kille i loppet fick som råkade nypa framhjulet och jag fick ringa 112. Men det var en hårding och trots en del stygn i ansiktet så var han förbi butiken idag och han är redan beredd att köra en massa lopp. Fast han såg inte så vacker ut nu! :-0 Grymt inspirerande, trots allt!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards