Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Soft torsdagsträning med klubben!

Av Niclas Bernhardsson - 30 maj 2013 20:24

Så var det torsdag och maralöparna var ju inte med då de skall vila men Ullis har känt av halsen och sprang dessutom inte igår så hon tänkte provjogga lite. Maria U skulle jogga från Vagnhärad till Häradsvallen och möta upp oss där. Och när Ullis och jag kommer fram till Åda så möter vi... inga alls! Lite tråkigt och eftersom Ullis skall ta det lite lugnt så tar hon bilen bort och jag springer dit. Jag tycker det känns jäkligt skönt men det är ju bara i början och sånt kan ju ändras. Och känns inte halsen igen lite... jo, kanske! Trist! Men jag ger det ett försök. Oftast så brukar det försvinna och förr i tiden, då jag tränade mycket, så hade jag full koll på vilka förkylningar som det gick att springa bort och vilka man skulle vara försiktig med. Hursomhelst. Jag möter Micke F, i sin bil, och han har redan sprungit då sonen David tränade fotboll. Sen vid vallen så står Ullis och väntar och Johan T dyker också upp. Så vi väntar in Maria och när hon väl kommer så .. haltar hon! :-0 Aj då! Benhinnebesvär och kanske inte helt oväntat då hon körde jättehårt i tisdags. Skynda långsamt, Maria! :-) Ullis gör Maria sällskap och jag gissar att de går tillbaka och Johan och jag börjar springa. Det känns helt okey och vi pratar om det mesta men även förstås även om banan. Jag har nog aldrig sprungit femman förut. Som är med i Hedebyloppet, dvs Hedebyloppet 5 km. Den är grymt omväxlande och startar med en riktig sugande backe så det gäller att hålla igen lite från start. Löpningen går riktigt bra och visst flåsar man i vissa backar men det går rätt bra och Johan tycker jag har förbättrat mig och det måste jag nog ha gjort men det är långt kvar. Vi springer i typ 5.20-fart, gissar jag. Sen vid våtmarken så är det ju alldeles underbart men kanske lite svårt att springa om men då har man ju sprungit runt 3,5 km och borde ha positionerat sig och det finns ju fortfarande plats att springa om de sista 600 meterna typ. Vi flåsar lite då vi är klara och jag har bilen kvar då Ullis gick iväg med Maria så jag tar bilen hem. Skönt och lugnt pass!

 

På väg hem i bilen!


Sen möter jag Ullis och vi springer lite till - skönt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards