Alla inlägg under maj 2013

Av Niclas Bernhardsson - 9 maj 2013 14:01

Seg morgon och Ullis ropade att kaffet var klart. Jag måste ha drömt men jag tyckte att hon stod färdigklädd för löpning på morgonen men så var inte fallet då jag kom upp. Men hon undrade förstås om jag skulle med på ett långpass och huvudet ville nog men inte kroppen. Men den kan man ju lura så jag sade ja. Men jag var också sugen på gofl så det hoppas jag också få till sen. Hursomhelst så var jag tvungen att stanna några ggr då benhinnorna protesterade men det brukar bli bättre allteftersom. Och det blev det. Vi började att springa mot Trosa så vi ser att en bil åker mot vår butik och vi springer in för det kändes som den ville till just oss. Och så var det. En av killarna var grymt sugen på att kolla på Inlines så vi bestämde att vi skulle vara där runt 14:30. Sen fortsatte vi mot Trosa för att kolla in Trosa-metet och hälsa på Denne  och Nelly som fiskade. Och där träffade vi även Lina och barnen - kul! Sen sprang vi förbi Nilssons konditori för att fika  och det var trevligt. Sen fortsatte vi hemåt via Hunga och på slutet så var jag rejält trött. Det blev typ 17-18 km för mig, klart nöjd!

Av Niclas Bernhardsson - 8 maj 2013 11:31

Och så var det tisdag och vi hade hyrt banorna igen och det dyker upp den ena efter den andra. Och vi var nog 21 stycken på banan och Thomas C stod och tittade på. Kanske söp in lite inspiration för en comeback, vem vet. :-) Hursomhelst så var det riktigt roligt och ett nytt ansikte, för de flesta, dök upp. Det var ytterligare en Maria så vi får se vad vi skall kalla henne för i framtiden. Vi har ju haft några "Marior" genom åren. Liksom Anders och där imponerade "Schönis" riktigt mycket idag. De flesta tyckte att jag sprang riktigt bra men jag tyckte nog att "Schönis" var ett steg värre och höll nästan jämna steg med mig som ändå tränat mycket längre. Jag gick iaf ut lite väl hårt och tror jag snittade de första 4 800-ingarna på 1.22 Men på den sista så hade jag tänkt ge upp då smalbenen krampade men alla pushade på så jag gav mig ut på den femte också. Hade jag släppt några sekunder på de andra så hade jag nog orkat lite bättre men jag är ändå riktigt nöjd. Nu tappade jag nog 7-8 sekunder på sista. Och bara 45 sek. ståvila, det kändes. Bra jobbat allesammans och tack för att Ni finns! Vilken klubb vi har! Enklaresport Running Club, lägg det på minnet! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 7 maj 2013 09:27

Med alltför mycket sug i golftarmen så drog jag iväg och tyvärr fick jag inte med mig någon men jag kan ju köra själv. Och rejält ringrostig så drog jag på och första utslaget gick väl hyfsat bra. Och inspelet var inte helt åt helvete så chippen in sen var klar chans på par och det var en bra start på rundan då jag satte putten sen. Hål 2 sen... Utslaget helt fel så den går snett och på sidan av den lilla pölen och som tur var så var det ingen där som man behövde ropa på. Jag var nästan helt själv faktiskt. Jag såg en lirare framför mig men han var duktigare och hade lite mer tempo. Sen när jag skall spela in bollen så går den förbi greenen och jag får slå tredjeslaget i ruffen bland kottarna... Men jag har ju lite extraslag och får sen in bollen på 2 puttar så jag får 3 poäng, starten får duga men jag är ju lite ojämn. På tredje hålet så går det helt åt pipsvängen och jag kommer inte ens förbi dam-tee på utslaget och jag får laga utslagsplatsen... Sen fortsätter det på flera slag i följd. Men stressa ned nu, Niclas! :-0 Nåja, jag slutar räkna sen efter ett tag och jag slår även bort en boll så jag får droppa. På hål 4 så går utslaget helt åt skogen, ja bokstavligt talat. Den slår i björken och hamnar i vattenhindret. Där är det dock torrt och träffen blir bra så den kommer ganska långt och sen slutar jag på 3 poäng på det hålet iaf. Ett över par. Sen fortsätter det lite bättre och nästa utslag, på hål 5, är nog ett av mina bästa jag gjort. Helt förblindad av solen så drar jag på och det är omöjligt att se bollen så jag slår en provisorisk boll. Den sistnämnda hittar jag ganska fort men vart är min första... Lååångt fram (nåja) ser jag en prick och det borde ju inte vara den men det är det! Tack för det för slaget på min provisoriska är inte av världsklass. På slag 2 sen så kommer jag lite kort och även chippen hade lite övrigt att önska liksom resten av slagen men 2 poäng iaf. Det är inte så dumt med handikapp! :-) Nä, nu skiter vi i poängen, jag körde ju ändå själv och får inte räkna det. Utslaget sen på hål 6 är av mästarklass så det tar jag med mig. Sen på hål 7... Ja, vad skall man säga. Utslaget helt snett men jag hittar bollen sen, typ uppe bland kottar och precis invid en stor sten. Men den går att slå på och jag chansar! Ingen smäll i någon sten och bollen letar sig fram ganska bra typ 100 meter iaf. På slag 3 (normalt slag 2) så brukar jag alltid gå ut till vänster i skogen och denna gång var inget undantag. Skillnaden var dock att jag träffade ett trä och studsen blir magnifik! Den drar iväg tvärs över hela banan och lägger sig perfekt. Trots en massa dåliga slag så är det inte så illa. Sen fortsätter jag och drar till höger och bollen far som ett flipperspel och slår sen i en sten och studsar snett upp på green! :-0 Oops! Köp en lott, Niclas! Men lång och svår putt. Framförallt så är jag inte bestämd nog med min veka putter. Men det blir ett över par totalt, det var inte illa med tanke på starten och slagen. På hål 8 så missar jag lite och får 1 över par. På det sista så spelar jag ganska dåligt och får totalt 9 slag. Totalt så blev det ändå en bra säsongsuppstart och iår så lär jag sänka mig rejält. Just ja! På sista hålet (9:an) så slår jag ett slag från vattenhinder och där var det inte så torrt som det såg ut...  Jisses vad det for lera på jackan och i ansiktet...

Av Niclas Bernhardsson - 3 maj 2013 21:39

Ja, jisses! Idag hände det mycket. Igår kom det många produkter från Powerslide som många väntat på så idag var det bara att sätta igång och packa. Sen så var det förstås viktigt att betala in min skatteskuld och den var så stor så nu känner man att man gjort rätt för sig. Sen var det besök i ett och det förstås trevligt och många roliga samtal. Vi hade samtal om att ha ett roligt jobb och det har jag verkligen. Tänk att få jobba med sånt man gillar och dessutom få prata runt omkring det. Helt sjukt egentligen. Sen var dagen slut och hem för att äta men vi kom på att jag glömt telefonen så efter att vi postat en massa paket så var det full fart tillbaka till jobbet för att hämta telefonen samt en tejp som en i klubben eventuellt skulle ha. Och sen var det tillbaka för att beställa mat och Ullis och min vän I, mest Ullis vän iofs, kom förbi på besök och jag passade på att jobba lite hemifrån. Tillbaka mot Trosa för att hämta upp paket på servicepoints men Frendo hade hunnit stänga men hos Coop fick vi iaf ut ett paket. Därefter passade vi på att besöka bror Jocke och hans familj och när det stod lite rött vin framme så tackade jag inte nej. Det är ju Ullis som skall springa imorgon och inte jag. Det var riktigt kul och vi pratat lite om allt möjligt. Tack för en trevlig kväll. Sen förstås hem för att avsluta kvällen men vår egen familj! :-)

Av Niclas Bernhardsson - 2 maj 2013 21:44

Så var det torsdag och löpträning med Enklaresport Running Club och återigen dags för samling vid Åda. Det resulterade direkt i fler deltagare direkt. Vi började med jogg bort till Häradsvallen och elljusspåret där. Lite stretch och sen löpskolning. Ullis och Maria tog det lite lugnare och avvek då de har Kungsholmen Runt på lördag. Vi andra satte igång och trots att jag slarvade med kosten under dagen så var jag nog lite för sugen och sprang ikapp de lite snabbare löparna i slutet på första varvet. Men det gick lite för fort så de 2 andra varven blev långsammare och långsammare. Det sista tog jag ut allt och hade ändå en en hel minut långsammare än första. Sen kom Ullis på cykel och tillsammans med Putte så joggade vi tillbaka till Åda. Skönt pass! Dock lite ojämn fart.

Av Niclas Bernhardsson - 1 maj 2013 09:15

Så är då Fitnesskampen över eller egentligen inte. Den har bara börjat. Det här var en kick-start för att nå mina mål framöver och jag betalade heller inte utan körde lite på måfå tillsammans med älsklingen. Så jag chansade lite med maten och jag fuskade till och med lite med sportdryck då och då. Men hur har det gått då?

Jodå, jag är rätt nöjd. Den stora förändringen skedde i midjan och med min allmänna fysiska status. En helt klar annan stuns i kroppen så kanske inte så mycket i vikt. Pulsen däremot är lite osäker då den verkar väldigt låg nu men det strulade lite så jag återkommer till det då vi bytt batteri i pulsbandet. Men det VERKAR vara som att det är stabilt under 30! :-0 Men som sagt, jag drar inga stora växlar av det ännu men det känns lågt och kan förklara att det svartnar ganska ofta då jag reser mig. Bild? Vi skall se om jag törs lägga ut dem! :-)


Mina värden 1 april:

Vikt: 93,1

Puls: 48

Midja: 107 cm

Lår höger: 63 cm

Lår vänster: 63 cm

Rumpa 107 cm


Mina värden 1 maj:

Vikt: 89,0 kg

Puls: Osäkert

Midja: 93,5 cm

Lår höger: 63 cm

Lår vänster: 61 cm

Rumpa: 104 cm


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards