Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

Kenyanen Maria!

Av Niclas Bernhardsson - 13 juli 2013 22:46

Lördag och det var dags att försöka röja ut lite ur butiken och förstås att packa klart i husvagen. Jag visste att det skulle komma en kund från Umeå men ett par timmar innan stängningsdags så får jag ett samtal om att han kört fel vid Enköping och nu befann sig i Västerås. Hmm, ingen fara sade jag. Jag kan vänta. Och han kom typ vid stängningsdags men det tog sen 2,5 h innan vi var klara och schemat hade då börjat halta lite. Ullbrandis hade frågat om vi inte skulle ta en runda idag och det lutade åt ett kvällspass. Tänk så det kan bli när man börjat motionera, man glömmer helt bort att lördagar är typiska fest-dagar. Fast springer man så är alla dagar en fest! Det var en bekant till Ullbrandis som sade något om att denne skulle ut. Hursomhelst. Efter att ha fixat lite mat till Tim och mig. Jaja, det blev snabbmat idag igen men idag så satsade jag på en Avocado-sallad. Så jag känner mig halvnyttig. Jag hade känt mig helnyttig om jag hade skippat godiset på kvällen efter passet men låt oss inte gå händelserna i förväg. Väl framme hos löpsällskapet så är hennes glada ungar framme och kramas och busar lite. Alltid kul att träffa dem! Och ett av barnen följer med en bit och det är Alle Ull. Det är inte hennes riktiga namn och som Ni förstår så är namnen lite ändrade men alla inblandade förstår vilka det är. Men det här är inte en detektivroman så vi fortsätter. Alle Ull viker av efter någon kilometer och det är gott nog, bra jobbet. Ullbrandis, Maria till förnamnet, och jag fortsätter och hon får bestämma vägen och efter ett tag så springer vi mitt i myllret av folk vid hamnen. Hade jag vetat det så hade jag bytt tröja. Nu var det samma jag haft på jobbet mitt ibland sotiga kartonger. Hursomhelst. Det var lite kul att springa där men jag börjar bli lite smånödig och undrar om vi inte kan springa förbi min bror Curts nybyggda hus och det var helt okey. Vi genar lite grand men det var en usel genväg och km-tiden blev rätt hög där. Till slut så är vi framme men ingen hemma. Nåväl. Då vi ändå är nära havsbadet så frågade jag om hon varit där på länge och det hade hon inte och jag var själv lite nyfiken på exploateringen. Så vi joggade på lite där och träffade på ordföranden i nya ihopslagna fotbollsklubben Stefano Frenn och pratade lite på vägen, kul! Väl framme vid havsbadet så sprang jag lite snabbt in på herrarnas och där fick det gå fort för min egna kroppstemperatur i det varma utrymmet gjorde att det kändes som i en bastu och jag ångrade att jag inte tagit på mig bättre funktionskläder. Ut igen och väl framme vid badet så vände vi tvärt och kanske ännu mer tvärt då vi sprang rakt mot en halvnaken tant. Mer hud än önskat där. Vi vände mot Trosa igen och nu skall vi se om jag kommer ihåg rätt. Vi sprang vidare mot Långnäs, hette det så? Jo, jag tror det. Lite pinsamt att jag inte kände igen mig men jag förstod vart vi skulle komma ut. Fina villor och fin natur! Men farten hade börjat trissats upp och från att ha legat närmare 6 min/km så låg vi nu nedåt 5.15-5.20 och jag skämtade lite om att kenyanerna ofta körde ganska hårt och Maria tyckte nog att det kändes skönt att ligga på lite. Själv hade jag lite tidigare sagt att det känns som jag kan springa i den här farten länge men jag vet absolut inte hur det känns efter ett tag och faktum var att jag senare började bli lite trött men jag borde ju klara mig lite längre än Maria.... eller? Efter ett tag så måste Maria sänka farten och just då var jag inte helt slut men då passet var klart så kände jag mig helt klart lite sliten. Men en skön liten runda på nästan 14 km och Marias klocka stannade på 1.23

Efter passet blev det lite godis och fotboll med Tim, inte helt fel! Nu skall jag fortsätta packa husvagnen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards