Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Niclas Bernhardsson - 26 augusti 2013 22:18

Ja, kanske var Telenor-reklamen den utlösande faktorn för jag hade gått och sneglat på en klubbkompis fina motorcykel men när jag kikade lite på Blocket så hittade jag ett riktigt fynd i Hedemora och visst... Det kanske inte var riktigt rätt läge, jag kanske inte borde... Och så vidare. Men vad f-n! Man lever bara en gång och både Ullis och jag gillar att åka så varför inte. Först var vi faktiskt på loppis, på ngt som kallas för Lissma Park, och blev av med lite gammalt och sen tänkte vi dra upp till Hedemora för att ev. köpa hojen. Men vi höll knappt på att komma ut ur stan pga alla vägbyggen så när vi skulle tanka vid OKQ8, i början av E18 ut från Stockholm, så vet vi inte vilken väg vi skall ta och får istället åka in på Statoil och sedan i princip åka tillbaka in mot stan en bra bit för att sedan komma tillbaka rätt väg. Rätt irriterande då man ändå har en bra bit att åka. Hursomhelst så kommer vi fram och motorcykeln ser jättefin ut och den känns helt rätt! Bra pris och det är en 06:a som bara gått 1600 mil. Jag får med toppbox och motorcykelkläder. Hjälm fick jag hoppa in på Biltema innan och köpa. Sen var det bara att bege sig hemåt och fy satan vilket monster! Grymt bottenvrid och ligga på 5:an i 113 km/h och bara gasa på ger en stark effekt! Man tror inte att så mycket skall hända men bara det är lite häftigt och när man istället växlar ned till 3:an och drar på så är det fyrverkeri! :-) Ha ha, så häftigt! Nu är det bäst att inte skriva för mycket så farbror polisen drar förhastade slutsatser! ;-) Skämt åsido så måste man gasa på ngn gång men att nosa på topphastigheten som sägs vara 289 km/h finns inte på kartan. Sådan kris har jag inte fått så jag längtar efter döden! :-0 Nä, bara att glida runt och ta svängarna genom att luta ned bågen lite är underbart. Idag så var Ullis och jag ute på en liten tur. Det blev en snabbis först till Ullis pappa och Mona där vi visade hojen och sedan till Sille Krog för att få i oss lite matigt. Ungarna gjorde lite käk men räknade nog lite fel. Sen tog vi en tur till Trosa och körde "Raggarrundan" men den var inte riktigt som förut eller så är sommaren helt enkelt slut! ;-) Väl hemma så röjde vi lite i vårat lilla garage, tvärsöver gatan, så att vi kunde få in hojen. Undrar vad den väger förresten! Den är sjukt tung då den står stilla men på vägarna så är den följsam som sjutton! Jag är grymt nöjd. Det är förresten en GSF 1200 S - Bandit. S står nog för Sport! ;-)

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards