Direktlänk till inlägg 21 november 2013

Tufft backpass, blev ovanligt många kilometer lagda till handlingarna.

Av Niclas Bernhardsson - 21 november 2013 22:00

Torsdag och backpass på schemat vilket brukar locka rätt många löpare men många hade fått förhinder. Ullis satt dessutom på buss hem från studiebesök med hennes jobb. Jag gick ut ca. 10 minuter innan och började gå och ganska snabbt småjogga för att värma upp. Sen dyker Linn upp och efter några minuter även Flaken. Då är klockan några minuter över 19 och vi skall precis dra iväg när Thell dök upp i bil och skulle bara släppa av dottern sin vid innebandyträning och skulle sen möta upp oss någonstans. Men vi sprang runt lite i närområdet och väntade in honom. Sen drar vi iväg och när vi kommit genom "Hagarna" så möter ytterligare en kille upp oss i bil och det är Sjödinaren som bara skall parkera. Vilken tur att vi träffade på honom. Så från att i början trott att jag skulle bli själv så blev vi 5 stycken som drog iväg och kanske skulle Ullis hinna möta upp oss senare. Efter att ha kommit fram till backen, vid bronsåldersvägen, så körde vi lite löpskolning och sen var det dags att dra igång. Planen var 5x300 meter och 5x200 meter men Flaken lurade iväg oss lite längre så det blev 5x320 meter men sen blev det 5x190 meter så det jämnade ut sig lite. Tuffa intervaller och det var bara att tacka för draghjälpen. I början så var jag väldigt jämn men jag började gå på tomvarv i mitten av de långa intervallerna och fick verkligen kämpa. Tack för draghjälpen! Sen när vi kört några 200-ingar så dyker Ullis upp och joggar lite då vi kör våra sista intervaller. Efter det så kör Ullis, jag och Flaken lite längre nedjogg och jag fick faktiskt ihop hela 13,7 km. Ovanligt långt för att vara backpass.


5x320 meter, nedjogg och ca. 10 sek vila innan nästa intervall. (181 sl/min som max)

1'38,2 - 2'50+0'13

1'37,0 - 2'50+0'13

1'34,3 - 2'49+0'11

1'36,4 - 2'49+0'11

1'34,3 - 3'22+1'16


5x190 meter, nedjogg och ca. 10 sek vila innan nästa intervall. (178 sl/min som max)

55,7 - 1'57+0'14

53,4 - 2'08+0'11

52,3 - 2'22+0'08

53,5 - 2'18+0'08

53,4 -


Nedjogg ca. 3,75 km

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 12 april 23:00

Fredag och idag tog jag bilen och eftersom jag höll på glömma bilen en gång var Ullis lite orolig att det skulle hända igen. Då "missade" jag precis anslutningsbussen och det var tur det eftersom jag pratade med Ullis strax efter det och hon undrade ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards