Alla inlägg den 10 december 2013

Av Niclas Bernhardsson - 10 december 2013 22:30

Ah, så underbart! 


Jag var lite loj under dagen och en kund kom som tog lite tid så jag kom inte hem i tid och hade dessutom en bråttomleverans så jag fick stå och passa på postbilen på kvällen. Så sen blev det sjukt bråttom och jag fick slänga på mig kläderna och strunta i löparklockan som låg på jobbet, det fanns inte tid till att stanna. Väl framme så är det förstås mörkt men även väldigt öde. Och jag kommer prick 19:00. Och telefonen har jag glömt och Ullis som nog ville ha skjuts hem från Åda då hon var där och tränade. Hmm, inte bra. Efter ett tag så kommer Jocke och Steneråsen farande i en bil och de hade tagit bilen då de var sena och dessutom varit där innan och vänt då det var tomt. Hursomhelst så verkar det bara bli vi tre men sen dyker Paret Rydholm upp joggandes och de hoppar in under uppjoggen. Sen vid löpskolningen så dyker Flaken upp och det var mycket välkommet så jag fick lite koll på intervalltiderna. Sen är det bara att dra igång och jag har liksom ingen koll på farten och frågar flera gånger Micke om det verkar bra. Rydholmen drog iväg med Jocke lite bakom sig och sen bildade Rydholmskan, jag, Flaken och Steneråsen en egen grupp. Den sistnämnda hade valt att gå ut lite lugnare en sist då hon brakade in i väggen men det är ju allid en avvägning. Hursomhelst så går första intervallen på 4.45 och det var en klar besvikelse men inget jag direkt kände att det gick så sakta. Hursomhelst så kör vi sen igång den andra och nu höjer jag tempot ganska direkt och då är vi tre kvar. Det är jag, Flaken och Steneråsen och nu får vi istället 4.25 och det är klart godkänt. Rydholmskan kommer några sekunder bakom men på tredje intervallen så ökas tempot ytterligare och det är jag som håller i taktpinnen och nu börjar Micke få alltför stora problem och andas kraftigt men kommer in typ sekunden efter mig och jag får 4.19 Sen vid fjärde intevallen så börjar både Flaken och Steneråsen tappa och kanske sporrar det men framförallt så är jag då förvånad att inte "klubban" kommit. Jag liksom bara väntade på den men tekniken satt väldigt bra nästan hela tiden och jag fokuserade på att bra löpsteg och det var klart vägvinnande. Nu räknade jag att jag stod i ungefär 15 sekunder innan Flaken kom men det är svårt att räkna pustandes och säkert så räknade jag några sekunder för fort så jag drog ned sekundrarna lite grand speciellt på 5:e tusingen där jag fick ett ganska stort avstånd. På den sista blev det en hyfsat grov uppskattning då jag enligt Flaken låg ca. 70 meter framför på sista rakan men låg endast ca. 2 sekunder före Steneråsen som kom med en grym avslutning och flåsade mig i nacken. Kul att ta i och kul att det höll hela vägen! Så jäkla nöjd! :-)

1. 4.45

2. 4.25

3. 4.19

4. 4.18

5. 4.17

6. 4.17


Sen blev det en skön nedjogg på 1600 meter. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards