Direktlänk till inlägg 26 december 2013

Svettigt värre!

Av Niclas Bernhardsson - 26 december 2013 16:30

Så var det dags att bege sig till gymmet igen och jag fick igenom att vi skulle springa lite längre på löpbandet och eventuellt dra ned lite på själva gymträningen och Ullis gick lite motsträvigt med på det. Och givetvis så var ett av de två banden upptaget igen så jag fick återigen köra på det bandet som hade trasig display och således inte visade hur långt man sprungit utan endast tid. Men min plan var ju att köra lugnt i typ 50 minuter och sen öka de 10 sista så jag ställde helt sonika in farten på 5.50 nu. I början, innan man riktigt hade hunnit vaknat, så kändes det faktiskt lite ryckigt. Sen kom vi ganska snabbt in i en lugn och skön rytm och vi sprang synkroniserat i samma takt, det brukar kännas bäst då. Man behöver inte tänka så mycket. Ren joggfart och jag avundades Ullis som lyssnade på musik för det var ganska tråkigt. Jag tog lite vatten mellan 5-7 minuter och det bröt iaf mönstret lite. Fast ändå rätt skönt att springa inne då det var så halt ute. Lite roligt att det hinner komma folk då vi börjat springa som går innan vi är klara ens. Hursomhelst. Ullis börjar öka lite allteftersom och i och med det så ökar även hennes stegfrekvens lite så jag kan liksom inte ligga och vila på hennes rytm och det stör lite samtidigt som jag ändå känner av att det är lite jobbigt. Min puls har sakta och gradvis stigit under själva transportsträckan men ligger ändå ganska lågt. När det är 10 kvar så taggar jag igång mig och efter några sekunders vridande på ratten så stannar den på 4.31, det skall jag väl klara i 10 minuter. Och nu går förstås pulsen upp lite men inte så värst mycket och det borde finnas utrymme för högre fart men jag står liksom och väger. Samtidigt som jag tycker att benen vill mer så är jag lite trött i kroppen och jag svettas ganska mycket nu. Men tiden rinner på och jag orkar hela vägen och känner mig nöjd. Men nu eftersvettas jag enormt och när vi kör igång med gymövningarna så är det en mindre sjö på mattan man ligger på. Det blir lite crunch, plankan och en ryggövning. Gånger 2 förstås. Sen är Ullis lite less då hon blev lite trött i bålen av löpningen. Jag kör vidare med lite bänkpress, tricepspress och sidolyft för axlar. Även det 2 gånger. Totalt tror jag det blev 1 timme och 20 minuter. Samt 5 minuter för att torka rent efter sig! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 18 mars 23:00

Måndag och nu är det bara två veckor kvar och dessutom med en hel del annat inbokat på skolorna som nationella prov och påskpyssel. Det börjar verkligen närma sig slutet på min vistelse på skolan jag är på och det är sorligt. Även barnen verkar tycka...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards