Alla inlägg den 20 januari 2014

Av Niclas Bernhardsson - 20 januari 2014 18:00

Stakning på Ercolinan då Ullis var i lokalen bredvid och spann. Idag hörde jag inte riktigt ledaren så jag valde att istället bara staka på. Tanken var att köra lite lugnare men då man såg displayen så triggades jag att hålla minst 5 min/km och det slutade på 9 km på 43'31,5. Bra fart på slutet. OBS! Sätter det på rullskidor för att få lite koll på statistiken (Movescount). Det finns ingen stakning inomhus och då blir det lättare att ha koll på statistiken och det känns lite mer rättvisande. Får se om jag orkar gå in och ändra sen.

Av Niclas Bernhardsson - 20 januari 2014 08:08

  Såg proffsigt ut iaf...

Klent psyke...

Gårdagens mastiga pass skulle  idag följas upp med ordentlig skidåkning men vi började med att ligga och dra oss och passade på att kolla vilopulsen under ca 10 minuter och den kändes lite orolig men jag var ganska stabil på 36 men två gånger fick jag 35 slag/minuten. Sen gick vi upp och kollade på SM-sprinten. Då blev jag mer inspirerad men först lite lunch. Efter det kom jag iväg men hade inga skidor med fästvalla klara och orkade inte åka och fixa det i butiken. I takboxen låg ett par skejtskidor så det skulle bli ren stakning och ett bra test hur träningen gått. Men nysnö i nägon minusgrad och dåliga spår. Tillfråga på allt så krånglar klockan lite och några väntar på att jag skall åka iväg då de tror att jag är så duktig. Men kläderna lurade nog dem och jag stakar iväg. Givetvis alldeles för fort och jag är rätt slut på toppen men sen planade det ut och jag stakar på. Men då det är så dåliga förhållande så får jag inget gratis och efter några kilometrar så får jag börja köra med lite frånskjut och den aggressiva nysnön gör att det ändå fäster lite. Men jag känner mig rätt sliten och min tanke på minst två varv är som bortblåst och det räcker gott och väl med knappa halvtimmen. Snittfarten blev typ 5.45/km Nåja, nu kan det bara gå bättre!
Sen avslutades kvällen framför teven och Ullis kunde väl önskat sig ett trevligare sällskap då det var fotboll för hela slanten men jag var nog lite missnöjd men nu är det som det är. Kanske är jag inte bättre. Hursomhelst så spelade PSG, med Zlatan, igen och det är alltid kul att se. Han gjorde inte sin bästa match men stod ändå för två mål och en eller två assister - Kungligt!
 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards