Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Niclas Bernhardsson - 3 februari 2014 22:35

Ullis hade planerat in ytterligare ett dubbelpass och jag tänkte försöka staka hela tiden igen. Men handflatorna var ett bekymmer då de börjat bli skinnflådda och jag hade återigen med mig cykelhandskar men skulle det räcka? Hursomhelst så dyker en kund/vän upp sent med skidorna och det blev lite kaffe och trevligt samtal och tiden drog förstås iväg. Så pang in och byta om fort och sen börja dra i trissorna! Bra fart direkt men återigen så strulade Ullis iPad eller strulade och strulade. Det var lite för lite batteri så efter ett tag så springer jag iväg och kollar om det finns någon sladd och visst! Så det blev en liten paus på några minuter och så påt igen. Nu körde jag vidare och tittade klart på Marcialonga 2013. Men jag verkade komma ihåg fel för blev det inte en masskrock i en kurva där en skoter var inblandad? Nåja! Jag blev iaf grymt inspirerad och stakade ytterligare en bit på samma motstånd som sist. Tror jag var uppe i en bit över 14,5 km nu på timmen. Men det började värka alltmer och sista biten blev en plåga så vid 1.09:20 så lägger jag av och får 16,946 kilometer. Bra jobbat men lite av en besvikelse att inte klara av det man tänkt. Så jag går och deppar i några minuter och ser till min fasa att det nu även droppar in i köket över mina papper! :-0 Men vad sjutton! Det har visst kommit upp snö på vinden där man kan köra upp bilar m.m och då har det droppat ned genom taket. Illa! Jag slängde dit en liten hink där också. Det andra stället var ute i butiken mitt på golvet så det gjorde inte så mycket. Så vi får se om det går att rädda papperna imorgon bitti. Allt finns ju på datorn så det är ju inte hela världen, tror jag. Hursomhelst så började jag att springa på bandet och det var riktigt segt i början men efter en liten stund så kunde jag öka till åtminstone 6 min/km och kilometerna rullade på så jag kom iaf upp i 6,9 km på 40 minuter då jag ökade på slutet. Svettigt värre och jag gav förresten ett litet kaxigt svar till en som skulle vara lite rolig. Tror han sade: -Så där långt fram böjer sig inte Northug. -Då får du titta igen, sade jag. Nåja, vad skulle jag säga? Lite roligare var väl när Ullis kommer in och säger att hon vänt tröjan ut och in. Själv blir jag konfunderad över den stora Enklaresport-loggan fram på bröstet. Jag kommer förstås på att jag vänt tröjan bak och fram. Familjen virrig? :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards