Alla inlägg den 25 mars 2014

Av Niclas Bernhardsson - 25 mars 2014 20:00

Så var det tisdag och jag vaknade upp med rejäl värk i vänster knä och en känd knäläkares ord ringer då och då i mitt huvud. "Du får räkna med att inte kunna springa mer"! Det var för ganska mångar år sedan och jag försöker att inte ta det så allvarligt utan gör ett allvarligt försök att bli bra på det jag älskar. Visst är jag sjukligt stel och får på morgonen ta ett trappsteg i taget och sånt men när jag blir varm så funkar det. Men efter sviterna från Vasaloppsveckan så har jag lite problem med smärta under fotsulorna och jag sprang därför med lite annorlunda steg under helgens långpass. Det gjorde nog att jag fick rejält ont i vänster utsida knä idag. På jobbet så smetade jag på lite "Tigerbalsam" på det ställe som smärtade och sen tyckte jag det funkade rätt bra. Ett tips är iaf att verkligen tvätta av sig efter att man smetat ut Tigerbalsam för det är bra drag i det och inget man vill ha på känsliga delar. 

Hursomhelst så var det klart oroande med knäsmärtan och jag trodde nog inte jag skulle kunna springa och lite känning i halsen. Inte mycket men ändå lite oroande även det. Jag ser verkligen fram emot halvmaraton i Köpenhamn. Som sagt var även första halvmaran på mycket länge. Har nog inte sprungit ett lopp på över milen på många, många år. 

Väl framme på plats så är det bara några stycken där men det fylls på hela tiden och till vår glädje är det några som inte varit där på ett tag men även några borta så det var iofs ungefär som vanligt. Många har lopp i helgen så jag föreslog att de skulle dra ned väldigt mycket på intervallerna och även jag själv då förstås. Rätt mycket då jag kände mig riktigt sliten. På uppjoggen så känns det dock lite bättre faktiskt men på slutet blev jag trött och det var ju lite tidigt. Alltså i slutet på uppjoggen. Några andra tjejer kom förresten gående och de var klädda för att springa och jag undrade om de skulle springa med oss men det skulle dem inte men jag sade att de fick joina iaf de ville. Sen blev det löpskolning och det började blåsa alltmer. Även lite regn. Men det brukar ju härda så man försökte bita ihop. Sen är det dags och jag har äntligen på mig min Suunto-klocka men blir paff när jag drar iväg och kommer inte ihåg vilken knapp jag skall trycka och Jochen drar iväg. Men jag lugnar mig och håller mitt tempo. Dock så närmar jag mig lite och på slutet så är jag i rygg och kanske får jag ta i lite mer än tänkt. En minuts ståvila och sen påt igen. Nu blir jag ännu mer slut och det verkar inte finnas så mycket krut i lungorna, tyvärr! Men jag tänker bara köra 3 stycken intervaller i ett Set och kanske 3 set. Nu kom jag nog samtidigt över mållinjen. Sista intervallen och jag sätter upp 3 fingrar till Jochen så han inte kör för hårt om han tror att jag skall köra 4 intervaller. Vi är återigen ungefär samtidigt men nu återhämtar jag mig knappt och ändå så går det över 2 minuter. Flaken ser också sliten ut och jag får honom att dra ned på tempot och vi bildar en liten grupp med Ullis (älsklingen) och Linkan. Först tar jag det lite lugnt och lägger mig bakom Ullis och Linkan och går upp och ökar lite på slutet bara. Flaken joinar på varv två och han vill upp lite tidigare och dra så jag hänger på. Sen går det nog snabbare igen på varv 3 och jag känner mig nöjd men lite oroväckande trött och ett tryck över bröstet. Nu blir det extra vila och max 3 kilometer på torsdag. Det blev knappa 6 kilometer idag. Dock utan mersmak men men. Det kan lossna!

Just ja! Våfflorna! Väl hemma så fixade vi dagen till ära, Våffeldagen, till en härlig våffelfest men familjen delades upp i två delar då det var Machester-derby samtidigt som den roliga filmen "Jättebästisar". Eller om det är en serie. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards