Alla inlägg den 14 maj 2014

Av Niclas Bernhardsson - 14 maj 2014 16:00

Även i måndags så blev det lugnt och jag tog bilen men i tisdags så rastade jag cykeln och körde iaf till jobbet. Sen efteråt så blev det bråttom då vi skulle iväg på födelsedagsfirande och väl framme så hör jag att det är mat och det är ju perfekt med lite mat i magen innan passet. Dock så glömmer jag tabletter hemma och jag hör ngt om laktos och uppfattar att det nog inte är så mycket. Eller drar iaf den slutsatsen eftersom jag hörde ngt med laktos. Men det är visst ost i men jag tar en portion. Sen är det förstås lite kaffe och fika för de som vill men jag står över. Efter det så blir det lite bråttom och jag byter snabbt om på toaletten, vid löparbanorna, men ser att jag glömt byxorna... Hmm, asch, tänkte jag. Jag springer väl i jeansen så får jag tvätta dem sen bara. Det blir ju bara lite jobbigare men Rydholmaren erbjuder mig att låna hans överdragsbyxor men även de andas ju lite dåligt men förstås klart bättre än jeans. Mycket snällt. En ny tjej dyker upp och jag blandar ihop henne med en annan och säger något om att rehaba lite och hon förstår ingenting. Hursomhelst så drar vi iväg på uppvärmningsvarv och sen även ett varv i skogen med VonBeren, som vi kallar henne, joggar kvar på banan då hon har barnen med sig. I skogen är det alldels för blött och geggigt och idag skulle vi hållt oss på banan. Det är helt klart några MTB-åkare som varit i farten och dragit upp fin gegga efter regnet. 

Men vi kör lite stretch och skall precis dra igång med löpskolningen då Flaken kommer. De övriga som är där är Berglundaren och redan nämnda Rydholmaren samt Långstånken och Thellen! Alltså ganska få idag och det var ju lite tråkigt. Så det blir lite löpskolning och lite andra övningar och sen drar vi igång. Men jag märker ganska snabbt att jag är virrig och kommer ihåg fel på programmet och de andra undrar nog vad jag håller på med. Jag blir ju lite sänkt av laktos och nu blir det bara värre. Jag tycker det var jobbigt redan på uppjoggen och sen finns inte det där sista när jag skall ligga och pressa och jag var den enda som körde långa intervaller idag då de andra körde Olgor. Dock så är de minst lika jobbiga, om inte värre. Jag fick i slutet av förra veckan en plats i Stockholm Marathon så jag får styra om programmet lite. Men jag klarade av första intervallen hyfsat bra men återhämtar mig inte som jag skall och nästa intervall är en pina då jag liksom ligger på gränsen och sista 300 meterna så dör bara steget och jag börjar må dåligt. Jag stapplar i mål och försöker sen jogga ned ett varv men inte ens det går. Ullis har då kommit på cykel och vi cyklar hemåt men det är jäkligt segt. Snacka om att bli sänkt av maten! :-0 Väl hemma så tar jag en tablett mot besvären. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards