Alla inlägg den 19 maj 2014

Av Niclas Bernhardsson - 19 maj 2014 20:00

UIlis var sugen på att provjogga igen och ville dra en repa i skogen innan "Biggest" och det hängde jag förstås med på. Men jag var klart segare än väntat och hade fullt upp med att hänga på Ullis som i sin tur kanske var klart mer sugen på grund av löpuppehållet. Rötter och stenar verkade inte vara några problem och gyttjehålen som brukar innebära några sekunders betänketid blev knappt några stopp alls. Jag flåsade som sjutton och kände dessutom av halsen lite grand. Jag har tagit lite Echineaguard, med reservation för stavningen, på jobbet och var (är!) lite orolig att det skall bryta ut någonting. Det blev 4,64 km iaf och i princip bara i skogen. 

Av Niclas Bernhardsson - 19 maj 2014 10:49

 

Ja, vilken intensiv helg det var! Den började med en föreläsning med Otto Elmgart på fredagen kl 18:00 och samtidigt startade vår löparklubb vår 24-timmarslöpning.

Föreläsningen då! På ngt sätt så tyckte jag att man fick veta för lite och på ett annat sätt så är det förståeligt då det liksom är en annan värld! Jag fick ju själv bryta 6-timmars så jag var lite sliten efter Vasaloppet men nu pratar vi en helt annan dimension. Sjukt många höjdmeter och dessutom får man ta med värmen i beräkningarna. 217 km genom världens varmaste öken. Däremot tog Otto ned dramatiken med värmen då det fanns så bra skyddskläder så det var faktiskt ganska svalt. Jag hatar mig själv men jag blev faktiskt lite sugen... Efter föreläsningen och en intensiv frågestund så började Otto själv att springa med och då hade två av våra löpare redan sprungit sina pass och jag och Ullis for hemåt för lite mys med familjen. Men jag hade lite svårt att koppla av då jag skulle springa mellan 01-02 och det var lite segt att komma upp och iväg. Men väl på plats så blev jag så endorfinstinn så jag satte upp ett alldles för högt tempot och så fort jag blev själv, då Otto tog lite käk, så drog jag iväg i 4.30-fart Men usch! Det slet och jag stillade mig rätt snabbt. Otto gjorde sällskap och planen var att ligga och puttra i 6-minutersfart men ofrivilligt så var det svårt att springa långsammare än 5.30-5.40 Men riktigt kul och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Som vanligt så var det mest jag som pratade. Sen upp tidigt för att ta emot Stockholm Speedskaters på lördagen. Tyvärr ganska klent med folk men ändå väldigt trevligt. Därefter blev det en liten tur på racern tillsammans med Ullis Bernhardsson innan vi sprang lite på banan då vi firade med klubben då siste person gick i mål. Sen söndagen var det funkisjobb för hela slanten

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards