Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Don´t try this at home - klart nöjd!

Av Niclas Bernhardsson - 20 maj 2014 23:06

Tisdag och dags för träning men återigen kändes halsen av och ett antal Zyx har passerat halsen och även lite mer Echineaguard. Men jag skall ju eventuellt springa Stockholm Marathon och då bör man ju få till ett par bra pass nu. Jag vet förstås att det inte är smart att köra hårt med halsont men det kändes inte superfarligt men jag chansade ändå lite. Och tyvärr lite blodpudding innan och det brukar innebära håll. Men det kändes hyfsat bra direkt på uppjoggen och sen blev det lite extra stretch och löpskolning. Eller extra vet jag inte men lite special iaf. Nya killen i klubben dök upp och det var kul. Jag har ännu inte bestämt vad han skall heta i min blogg då vi har flera med liknande namn men eftersom han sprungit alla Trosa Stadslopp får han nog heta TSL-Johan! Han verkade taggad och syntes direkt upp i täten på uppjoggen fast det pinnades på bra på slutet. Sjöslaget hade förstås inga problem att hänga på då jag drog på typ vad jag hade. Hursomhelst så dök även Flaken och paret Berglund upp också. Berglundaren och jag pacade varandra de fyra första intervallerna innan han tog set-vila eftersom vi körde olika pass. Klart segt när man blev själv och samma sak förstås för honom. Men jag flåsade rätt hårt och bara väntade på att släggan skulle komma. Men det kom ju aldrig. Så sjukt kul och lite oväntat. Faktiskt de snabbaste tiderna på mycket länge och fastän jag körde 12 stycken 400-ingar i sträck med 1 minuts ståvila så snittade jag nästan 1.30 per varv. Klart trött på slutet. Och TSL-Johan och Sjöslaget höll ihop hela tiden och det imponerade stort. Bakom höll Berglundskan och Kihlen samt Super-Roffe ihop i princip hela tiden. Precis på slutet så kommer Ullis då hon varit ute på en bra runda på racern och vi joggar ned tillsammans. Mysigt! 

Ser att jag hade stabil puls men att jag fick jobba hårt på slutet och var uppe i 187 slag i minuten på slutet - bra jobbat, Nicke!


Mina tider:

400-ingar, puls -  ståvila (som ibland blev uppskattad jag fick chansa)

1:33.6 - 1:00.3

1:29.9 - 1:00.3

1:33.5 - 1:02.8

1:30.9 - 0:59.1

1:31.1 - 0:59.3

1:30,6 - 1:01.2

1:30,9 - 1:00.7

1:29.7 - 0:58.4

1:29.6 - 1:03.1

1:31.8 - 1:04.6

1:31.3 - 1:00.7

1:29.4 - 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 23 mars 23:00

Lördag och Ullis jobbade extra men det gjorde inte så mycket då jag hade en examination att få in och dessutom en uppgift på den andra kursen. Jag satte igång direkt fast först en kaffe förstås. Eller flera stycken men jag drack förstås samtidigt som...

Av Niclas Bernhardsson - Fredag 22 mars 23:00

Fredag och nästsista veckan avklarad. Det börjar kännas lite jobbigt för det har helt enkelt varit skitkul.  På skolan var det sjukt drag på första lektionen och det gick hett till. Speciellt när halva klassen tyckte jag fuskade men det gjorde jag ...

Av Niclas Bernhardsson - Torsdag 21 mars 23:00

Torsdag morgon och jag började med att fota av precis alla böcker i bokhyllorna. Tänkte så att jag kan slänga alla gamla bilder så jag inte sorterar in fel då man varit och ändrat lite. Det tog några minuter och sedan fick jag stressa till bussen. Vä...

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 20 mars 23:00

Onsdag och på vägen till skolan så skickar Ullis om att det brinner på Centralstationen och jag var inställd på att kanske gå en bit men väl på plats så märktes ingenting.  Det var lite småtufft, men kul, på idrotten och jag fick en stenhård boll r...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 19 mars 23:00

På bussen så får jag ett meddelande från killen jag tagit över hemsidan på Trosa Ultra Backyard och det verkar som jag måste fixa en ny mail och det håller jag på med på bussresan. Snart har jag kommit på att trosaultrabackyard@gmail. com är en bra m...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards