Alla inlägg den 15 juli 2014

Av Niclas Bernhardsson - 15 juli 2014 19:00

Mycket träning på slutet och med ett uns kvar av den grymma träningsvärken från i torsdags så var det då dags för dagens andra pass och det med Enklaresport Running Club. Ullis skulle troligtvis jobba över och hon påtalade att det var risk för att många inte kunde idag. Men jag är som vanligt alltid positiv och trodde på många. Sen visar det sig att Ullis jobbar över och när jag kommer, typ 10 minuter innan, så ser jag TSL-Johan komma gåendes och skymtar att det är ngn på plan och väntar. Väl framme så ser jag att det är Willhansan och Ankan som sitter och väntar. Det verkar lovande med 3 stycken så tidigt men sedan så hände det inte så mycket mer än att Lindblommaren dök upp och det var kul. Det var länge sedan då han jobbar så oregelbundna tider. Vi börjar jogga upp och efter ett varv så dyker Krisse upp. Det tar inte så lång tid innan jag blir ruggigt glad för det innebär ju att jag får bra draghjälp på intervallerna. Visserligen så sporras man ändå av alla andra men det är lite lättare att ta ut sig ordentligt med någon bredvid sig. Efter uppjoggen, som vi började jäkligt sakta men avslutade fort, så var det dags för stretch och löpskolning. Jag satsade på några nya övningar eller iaf övningar som det var länge sedan vi gjorde. Sen var det då dags och det var lite svårt att tända till efter gårdagens kvällslöpning och morgonens morgonlöpning. Men vi drog iväg och Lindblommaren och TSL-Johan drog iväg som sjutton! Helt klart lite för snabb öppning och det är tur att jag är lite rutinerad så jag inte själv öppnade för fort. Krisse lade sig smart bakom mig då han inte är lika van vid farter. Dock så tappar han några meter utan att bry sig för mycket och det tyder på en klar överkapacitet. Själv skulle jag tycka det var jobbigt att ligga 3-4 meter bakom. Jag TROR iaf inte han brydde sig så mycket för mer blev det aldrig. Första intervallen på 1600 meter gick på 6.49 och enligt "Nasa-klockan" så var det ett snitt på 4´13 och det var nog lite för häftigt. Men vi kämpade på och andra gick på 6.54,7 och nu var det flåsigt värre! Det kändes som fyra intervaller var omöjligt då luften började gå ur en. Troligtvis så gick det lite för fort men tre skulle man väl ändå orka. Jag får verkligen kämpa nu och ropar till Krisse att jag endast kör tre och han svarar att han kör samma. Men i sista svängen så tycker han då att vi skall öka och vi börjar trycka på. Men på rakan så kan jag inte hänga på utan han drar ifrån med några sekunder och tiden för mig blir 6.53,5 Rejält flåsig och jag får ligga på gräset ett tag. Mer än då kunde jag inte göra idag och jag är nöjd. Tack, Krisse och alla andra för bra pepp! Som vanligt! Sen lite nedjogg på dryga kilometern innan vi stängde ned butiken. Kanske lite kortare än planerat men så är det ibland. 


http://www.movescount.com/moves/move35936301

Av Niclas Bernhardsson - 15 juli 2014 08:37

Lite lätt morgonjogg då Ullis var osäker om hon skulle hinna träna ikväll. Men lite segt att komma upp strax innan 5, det skall erkännas. Men upp kom vi och ganska snabbt iväg. Som vanligt ner mot ån och kanske skulle vi se någon bäver igen men nu var det ganska länge sedan. Jag brukade ju se en eller två på mina morgonpromenader till jobbet. Jag sprang iaf och kikade ner mot ån men det var ganska igenvuxet och frågan var om de ens var kvar. Nåväl! Ingen bäver i sikte och vi springer vidare ut på våtmarkspromenaden och där får man ju lägga sig på led och helst inte tätt i ryggen då man inte ser alla slemmiga sniglar i tid. Men det är fint och en underbar morgon. Sen viker vi av och upp på bron och där ser vi en bäver simma förbi! Gud vad kul! Den är precis under oss och simmar i god fart iväg men Ullis hann ta några kort iaf. Vet inte om det var pausen i sig eller själva upplevelsen men sen kändes det hur bra som helst. :-) Sen springer vi in vid Trostorp och på avstånd ser vi ett rätt stort djur men det är rätt högt gräs och just då inte helt lätt att se om det är en älgkalv eller älgko. Eller ens om det är något mindre djur som hjort eller vildsvin. Att det är ett djur ser man iaf då det rör sig lite och ibland. Sen pussar jag Ullis adjö och vänder tillbaka och nu har det gått några minuter och jag får sällskap av en nyfiken älg som följer varje steg jag tar. Den hade då kommit lite närmre och tittade nyfiket på. Men inte så nära så jag kunde avgöra om det var en kalv eller ko dock. Och inga fler bävrar heller för den delen på den sista biten. I sista nedförsbacken, ned till broarna vid ån, så släppte jag på och körde en kort bit i överfart. Enormt härligt men jag sparar mig till kvällens tunga pass med klubben. Precis 8 km och precis 6 minutersfart i snitt. Skön start på dagen. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards