Alla inlägg den 17 juli 2014

Av Niclas Bernhardsson - 17 juli 2014 19:00

Torsdag och dags för klubbträning igen och Fartlek i form av tröskelintervaller stod på schemat. Och vart skulle man köra det så det funkade för alla. Jag bestämmer mig för att köra det i skogen, dels för teknisk träning och jag kommer att tänka på den härliga intilliggande skogen som är ganska öppen. Ullis, jag, Willhansan och Flaken dyker upp och vi joggar bort till området jag tänkt ut och kör lite löpskolning och stretch. Ullis blev lite besviken då jag lovat att endast jogga eftersom jag kände att jag behövde det men när Flaken dök upp så ville jag paca honom. Och kanske var jag lite för seg för i efterhand så ser jag att jag inte var i närheten av någon mjölksyratröskel men det blev tekniskt och roligt. Som max kom jag upp i 170 slag/minuten och det var på sista där jag tog i lite mer på slutet. He he, ser nu att mina toppar på intervallerna, som bestod i 4 minuters hårdkörning, var i följande ordning: 165, 166, 167, 169 och 170. Det var nog alldeles jämnt alltså och ökningarna består ju förstås i att jag hela tiden blir lite tröttare. Själva passet bestod i att vi sprang en bana inne i skogen som vi hittade på där och då. Sen skulle man springa den i 4 minuter i hög fart och sedan sänka till snabb jogg i en minut och sedan köra på igen. Jag nöjde mig med 5 stycken medan Flaken körde två till. Visserligen så tappade han fart då jag försvann men bra jobbat. Ullis skulle bara jogga och körde lite själv och Willhansan körde lite på känsla och avbröt då det var alltför jobbigt. Sedan joggade vi hem en liten längre bit och det på nygammal stig som det var länge sedan vi sprang. Kul! Och kul pass som blev väldigt tekniskt!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards