Alla inlägg den 20 juli 2014

Av Niclas Bernhardsson - 20 juli 2014 15:45

Söndag och dags för lite träning för mig med. Ullis hade varit duktig och sprungit långt under lördagen och jag kände att jag låg lite efter. Men jag tål ju inte lika mycket träning så jag får vara nöjd med att bara kunnat ökat som jag gjort. Sagt och gjort. Tanken var att vi skulle varit iväg redan vid 08:00 men vi snoozade ganska många gånger så klockan var nästan 9 innan vi var iväg. Och lite blåsigt var det så vi kämpade lite lagom i motvinden ut på gamla Södertäljevägen och strax efter Tullgarn så står två övergivna cyklar mitt på rakan. Lite skumt men de, alltså ägarna, var väl uppe i skogen, tänkte vi. Sen tog vi av mot Skansundet men givetvis så missade vi färjan precis men det bäddade för en fika och en trevlig pratstund med en annan cyklist. Sen var det dags och vi fick invänta ett stort lastfartyg innan vi kunde åka över. På andra sidan så är det härligt kuperat och väldigt mycket kurvor. Kanske lite läskigt när bilar och motorcyklar kommer lite väl nära. Men vi puttrar på bra och när vi närmar oss Södertälje så bestämmer vi oss för att ta lite lunch på Mc Donalds och det sitter fint. Efter det så drar vi vidare och kör lite fel så vi får trassla ett bra tag innan vi kommer på rätt köl och det går rysligt långsamt ett bra tag. Sen får vi upp en jäkla fart och ligger ofta över 30 km/h och även snabbare. Vinden har vi då förstås ganska ofta i ryggen nu istället och det känns härligt. När vi närmar oss Tullgarn så ser vi att cyklarna fortfarande står kvar och varför just där! Mitt på en raksträcka och nu har det förstås gått ytterligare ett tag så antingen har det hänt något eller så är cyklarna snodda. Apropå hänt något så ser vi ett äldre par på cyklar framför oss strax innan Tullgarn och mannen tappar något då han skall upp och iväg på cykeln och tappar dessutom balansen och ramlar rätt ned i diket. Jag och Ullis bromsar och ropar samtidigt till kvinnan att stanna då hon inte såg att hennes man ramlade. De var förhållandevis gamla men allting gick bra och han ramlade ganska mjukt i diket. Han kunde ta sig upp för egen maskin och vinkade glatt. Hursomhelst så kom vi hem och passet var på närmare 9 mil iaf och det fick räcka för idag. Sen blev det en specialleverans innan vi skulle ut och simma också. Och sjön låg ganska nära där vi såg cyklarna och fastän det gått ytterligare några timmar så var de fortfarande kvar och vi skrämde upp oss själva med att någon våldsman kunde vara i skogen. Och stigen ledde rakt in i mörkret så vi fick nästan stora skälvan och vände istället hemåt! Ha ha, mest för att det verkade ligga så långt in och vi var lite sena. Vi kollade iaf till cyklarna som visade sig vara olåsta men jag hittade ett startnummer på en cykel och sen kunde vi söka på nätet och hittade ägarna. Slutet gott, allting gott!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards