Alla inlägg den 30 juli 2014

Av Niclas Bernhardsson - 30 juli 2014 20:30

Ja, egentligen var det väl inte träning och hjälmen låg kvar på jobbet. Då jag provade speedskates så var hjälmen hemma och nu var den på jobbet. Hursomhelst så har jag fått låna en riktig tempocykel till Kalmar Ironman från träningskompisen Rainy och det är jag superglad över. Stort tack! Men jag har ju så korta ben och Rainy tvärtom. Så trots att han är aningen kortare så fick jag nog sänka närmare 3,5 cm på sadeln för att sitta bra. Har man taxben så har man. Men ibland kan de gå fort som trumpinnar dock! ;-) Rainy följde med en bit på vägen och vi fick stanna flera gånger för att justera och kedjan hoppade direkt då jag försökte växla upp från lilla klingan. Den är visst inte alls justerad då han bara ligger på stora klingan. Eventuellt så får jag nog fixa det så jag inte glömmer bort mig. Hur var det då. Först så kändes det mest ovant men då jag trampar på så får jag upp bra fart och att ligga 40 km/h i snitt på Åda-rakan var ju inga problem alls men frågan är hur mycket jag tog i. Dock så kände jag att jag när jag bara småfes så låg det ändå runt 28 km/h och det var intressant. Det kan nog göra en del skillnad det här. Nu gäller det att ställa in och vänja sig. En columbus är det förresten. Bild kommer om det finns intresse! :-) Det blev 7,5 km och jag kanske snittade 30-32 km/h. 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards