Alla inlägg den 31 juli 2014

Av Niclas Bernhardsson - 31 juli 2014 19:00

Torsdag och backpass på schemat! Jag hade känt mig lite loj på slutet och det troligtvis av värmen men till klubbträningarna lever man alltid upp och liksaså nu. Jag var riktigt taggad och Ullis visste inte om hon skulle hänga med då hon överbelastat sitt ben/höft men kunde inte hålla sig. Väl utanför huset så dyker Flaken och Sjöslaget upp och vi startar upp våra "Nasa-klockor" och drar iväg. Det känns asjävligt i foten, dels av skavsåret men även av att jag gått utan skor på jobbet och därför fått ont under hälen. Typ trampdynan. För Er som inte vet så provade jag för första gången för året mina speedskates och de är ju stenhårda och då fick jag skavsår som nu är som ett öppet sår. Därför har jag gått utan skor på jobbet i veckan men nu härdar jag nog ut istället. För smärta under hälen kan ju ställa till det värre. Hursomhelst så smärtar det men jag försöker att springa som vanligt och så länge man är igång och springer ungefär på samma sätt så funkar det bra. Vi kör en lite längre uppjogg för att få lite mängd och även för att springa på lite nya häftiga platser. Vi avslutade med att springa ned över ån borta vid gamla "Janssons". Och då kommer man ju upp i backen på Centrumvägen, nära där grusvägen mot Lundby och Sund börjar. Sen blir det lite stretch och lättare löpskolning men det smärtar mest i skavsåret vid lite annorlunda rörelser så vi kortar ned det. Ullis joggar hemåt och vi andra börjar samla oss för backen. Och pang! Där drog vi igång och Sjöslaget tar det lite lugnare i början för att komma in i det och jag kommer då i ryggen på honom. Flaken verkar seg och kommer ganska långt bakom. Sen på andra så ökar Sjöslaget ganska mycket och jag har absolut ingen kontakt nu men känner att jag också ökar och kanske lite mycket. Flaken är fortfarande ganska långt bakom men har nog vaknat till lite iaf. Han är sig inte alls lik då han och jag brukar vara jämna i backarna. Skumt! Kanske har jag dragit förbi honom ordentligt nu. Nåja, vi kämpar på. På den tredje så är det kriga som gäller och Sjöslaget har fått upp tempot och har stabiliserat sig och jag är absolut i nivå med vad jag klarar men skall man orka alla? Sen smäller det till ordentligt på den fjärde långa backen och Flaken sätter högsta fart och vi kommer i mål alla tre samtidigt och jag på typ 6-7 sekunder snabbare än den innan och Sjöslaget säger att han har samma tid som vanligt. Flaken kan man aldrig räkna bort och det här var en Monsterkörning och vi trissade varandra lite då jag inte ville släppa förbi honom. Sen på den sista så kör han en till superkörning men då börjar jag att trampa luft med typ 70-80 meter kvar och det finns inget alternativ än till att släppa. Det hade varit helt vansinnigt att försöka följa och undrar om han inte drog den minsta lika fort som den innan. Helt crazy! Sen återhämtar vi oss för att köra halvlånga backar och sen drar vi igång och då är det samma visa igen med Flaken segt bakom och jag är supernöjd och utan att ens kolla klockan så ser jag skiljer 1 sekund på snabbaste och långsammaste, trots alla möjliga typer av öppningar och draghjälp. Men jag kämpar på och Sjöslaget är först hyfsat nära för att sedan öka allteftersom. Starkt. Och hur var det då med Flaken. Ja, tror Ni inte han vaknar och på den sista så sätter han högsta jäkla fart och försvinner som en raket! Jag får snart döpa om honom till Flaketen! Jag känner mig ohjälpligt sist och kommer typ 15 meter bakom och springer då ändå den sista snabbast! Ha ha! Flakinnan har nog ett spännande liv, man vet aldrig vad man får av "Flaketen"! ;-) Grymt nöjd och grymt imponerad. Lite ojämnt men den farten som uppvisades "förlåter" allt! :-D

Sen joggade vi hem och det var allt annat än "smooth". Klumpigt och stelt men totalt färdig efter passet! :-) Nu blir det skor på och smörja in emellanåt. 


325 meter lång backe:

1´36.1 - 2´52.3

1´32.9 - 2´41.5

1´34.4 - 2´55.7

1´27.0 - 2´53.5

1´30.5 - 6´39.5


200 meter medellång backe

48.6 - 2´44.8

48.2 - 2´15.6

49.0 - 2´19.6

48.8 - 2´45.4

48.0 - 4´41.1 (Pust!)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards