Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av Niclas Bernhardsson - 9 augusti 2014 20:45

Ullis tänkta tävlingspartner för Ångaloppet Sprint fick förhinder och samma sak med en annan som var lite tänkt som reserv. Och ja då? Hmm, jag hade ju dessutom fått lite ont i halsen och om en vecka så är det Ironman, i Kalmar. Men det kunde ju vara roligt och så fick det bli. Vi gjorde en ändring på klass till Mixed och hämtade ut våra startbevis. Så var det då start och vart skulle man stå. Jag bedömde att vi skulle vara relativt starka löpare men sämre simmare och vi ställde oss ganska långt fram och sen när starten gick så drog jag på och Ullis blev nästan sur. Men jag tänkte bara chocka mig själv i starten då jag brukar vara svårstartad. Nu kanske det gick lite väl fort. Sen hittar vi bra tempo och det är 3 kilometers löpning. Jag visste inte riktigt vilka skor jag skulle ha och Noosa-skorna ville jag inte köra med då jag skall ha dem om en vecka och valet stod mellan Fuji Racer och Gel Lyte, natural running-skorna. De sistnämnda fick det bli men de visade sig vara lite för stora i framfoten efter att ha blivit blöta. Redan efter några kilometer så känner jag att jag börjar få skav på högra foten och värre skulle det bli. Sen kommer simningen och det är blandat ganska korta och några längre simningar. På vissa så får jag inte till mina glasögon utan får då bara bröstsimma och det går uselt. Vi tappar massvis med placeringar på simningarna och jag är bromsklossen. Verkligen. Men när jag kan crawla och orkar göra det längre så är vi ungefär lika. Sen går det bättre igen på lösträckorna. Totalt sätt så kom vi precis i mitten på Mixed-klassen och vi är nöjda. Men mina fötter! Jag kan absolut inte ha skor och när jag går i gruset till bilen så får jag in grus i såren för huden är bortfläkt. Nu blir det en kamp för att få ordning på fötterna och tyvärr så har mitt halsont blivit värre. Inte vidare bra. Men det är en vecka kvar så det är bara att hålla tummarna. Rolig dag dock! Nu har man provat på det!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards