Alla inlägg den 2 september 2014

Av Niclas Bernhardsson - 2 september 2014 22:39

Så var det tisdag och normalt sätt så är det klubbträning med löparklubben men idag så skulle vi vara med på Stockholm Speedskates nybörjarträff och visa upp våra produkter eller framförallt visa att vi finns. Men på tisdagar så har jag ju numera också fått lite egen tid mellan kl. 13-15:00 eftersom jag annars får för mycket timmar. Och då passar jag på att träna. Men fötterna och hälsenorna värker efter det hårda golvet så de första kilometerna går nästan ut på att få smärtan att domna bort. 4 stycken intervaller drog jag till med i en skog innan jag kände att jag gått och väl kan satsa på att få upp mängden istället då jag bestämt mig för att ställa upp i Växjö Marathon. Sagt och gjort. Jag fortsatte ned mot centrum och sedan nära kanalen där jag rundade Astra Zeneca och försökte följa vattnet. Till slut så tar vägen slut, någonstans vid Lina-någonting. Jag springer in vid ett ålderdomshem och där kommer jag inte riktigt förbi utan får ta en annan väg och jisses vad uppför det blev nu. Det tar liksom aldrig slut och i ett svep så går jag från 5 meter över havet till 61 meter! :-0 Oops! Men nu har klockan börjat ticka på och jag har inte full koll på var jag är utan mer en känsla. Och känslan visade sig vara helt rätt. Det blev nästan 55 minuter och 9,35 km blev distansen. Dusch och sedan göra sig klar för möte. Skönt när man kan ta sig i kraken och komma ut fastän det tar emot lite.

Sen var det dags att möta upp Ullis som kom med bilen. Motorcykeln fick stå kvar vid skolan och jag passade på att gå ned för att möta henne. Vi kommer då upp och förklarar att vi kör någon halvtimme och kommer sen tillbaka. Sagt och gjort. Det blev typ 35 minuter och 5 km. Ren jogg utan direkt fartinslag. Efter det så fanns det fortfarande lite tid till träning och jag körde lite bålstyrka som plankan och lite crunches. Tyvärr kommer vi även på att jag inte alls ens kan ställa upp i SM i Speedskates då jag samtidigt skall på bröllop. Attans! Det hade jag ju missat! Så nu behöver jag inte fundera på om det skulle gått. Fast tuffast vore ju att ställa upp på typ Berlin Marathon Inlines istället.... Hmm....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards