Alla inlägg den 17 januari 2015

Av Niclas Bernhardsson - 17 januari 2015 08:30

Lördag och dags att jobba lite på Enklaresport men först lite cirkelträning på Safiren i form av maskinträning där man kör 2x45 sekunder innan man byter maskin. Duktig instruktör men jag har förstås inga problem med maskinerna efter alla min år som styrketränande. Dock inte lika mycket rutin på just den här formen men det här var andra gången så nu hade jag fått in rutinen och höjde inte lika mycket. Efter lite uppvärmning, där jag fick lite uppslag till skolan, så var det dags att köra igång och som enda killen så utgjorde jag förstås en "exotisk" uppsyn men jag brydde mig inte. Bra träning är bra träning hursom. Det var typ 12 maskiner och en situps-station, hantelpress samt en stor pilatesboll där man skulle upp och balansera. Jag vågade inte hoppa upp efter mitt uttänjda ledband men innan jag ens hann försöka så råkade jag ta fel station och istället för bollen så tog jag maskinen innan eftersom markeringen för "våra" maskiner låg liksom mittemellan. Och just den stationen var en sådan där lite halvsuspekt övning där man skall pressa ihop låren mot varandra. Men det kunde jag bjuda på. Jag provade förresten övningen då allt var slut men det gillades inte av det vänstra knäet men jag skall försöka igen om någon vecka. Bra pass och det här kan gott och vl få bli en vana.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards