Alla inlägg den 25 januari 2015

Av Niclas Bernhardsson - 25 januari 2015 11:00

Så var det söndag och jag hade tänkt åka lite längdskidor för det är verkligen på tiden. Men det var rätt så många saker på agendan idag och den där "Mauler" ställde till det lite med sömnen. Tim väckte mig när det var dags men det var ytterligare en ganska lång tid innan det var dags och jag var riktigt trött. Och så Pang, så var det över. Jaha, ja... Det kändes nästan som på Mike Tysons fornstora dagar då man satt uppe och väntade och så var matchen över på 20 sekunder. Men jag somnade om utan problem och Ullis och jag käkade en mysig frukost ihop och sen drog vi iväg på ett långpass men vi nöjde oss med att springa till Trosa och tillbaka. Det gick väldigt lätt, ja förvånande lätt men farten var inte så hög men kroppen kändes fin trots att jag tränat mycket på slutet och de gamla problemen med knä och fötter var som bortblåsta och jag sprang i de superdämpade Hoka One One igen. Satan i gatan vad smarta skor. Perfekt för mängdträning och sen när det börjar närma sig säsong så får man vänja kroppen vid lite hårdare belastning och stötar igen. Det påminner mig om en som sade att jag skulle svälja stoltheten. Mohahaha! :-) Jag går inte in så mycket mer på det men jag ser ett klart mönster och det vore konstigt om inte andra gjorde det. Men jag skall inte skratta åt andras elände utan hoppas bara att det blir bra för så många som möjligt. Hursomhelst så kändes det löjligt lätt idag men det kändes helt okey eftersom jag tänkt få till lite skidor mot kvällen. Kanske var det lite, lite tyngre på slutet men inte alls som det varit förut. Me like! Träningen verkar ge resultat. Sen var det full fart att skotta snö, "motionera" släpet som stått still, få ut den andra bilen och försöka få igång den då vi behöver ha tillgång till två bilar. Vidare så hade hammocken fått vingar under någon storm och den fick vi hämta hos grannen (vi ber om ursäkt för det!). Sen sålde vi lite småprylar på Köp och sälj och lite mat i magen var ju gott också. Sen försökte jag limma ihop några prylar som katterna haft ned men det gick visst inget vidare... Sen slöade jag till så skidåkningen får bli någon annan dag istället. Nu lite mys framför teven.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards