Direktlänk till inlägg 31 januari 2015

Tufft och händelserikt!

Av Niclas Bernhardsson - 31 januari 2015 17:47

Ja, det är nog en passande rubrik för det började direkt med att vi försökte komma upp i tid för att springa lite på banden innan maskinträningen men det gick inget vidare. Det var lite segt att komma upp så vi hade typ bara en kvart kvar innan det började och både Ullis och jag var sega så jag passade på att stretcha lite istället. Och idag så var det för första gången en annan kille med så jag försökte vara på alerten och knipa stationen bakom honom för att slippa ställa om maskiner och vikter. Även Safiren-Elin var med och det var faktiskt lite peppande då hon är duktig och dessutom nu utbildad PT. Hon var förresten stationen bakom mig och det gjorde också att man tog ut sig lite extra, konstigt nog. Hursomhelst så började det som vanligt med uppvärmning och några koordinationsövningar så man fick vara på tårna. Sen drog det igång men vi kom inte så himla långt innan skivan började hacka men ledaren, jag tror hon heter Carina var snabbtänkt och styrde om det till att istället ta tid och låta en annan skiva gå i bakgrunden. I normala fall så är det redan förinspelat med sänkt volym då man skall byta station. 2x45 sekunder och sen byte till nästa maskin. Jag kämpade på och kunde i princip bara ta över nästa maskin utan att justera något. Ibland fick man slita ordentligt och ibland så fick jag t.o.m höja lite. Helt, perfekt. Sen var man helt slut då Carina lade in lite extra och jag försökte vara rolig och frågade om hon fick provision från Fonus. Hon hörde inte riktigt utan sade: -Ja, det blir lite bonus! :-) Rejält urlakad och in i duschen och bastun för att hinna med en liten snabb frukost med Ullis innan det var dags att snabbt bege mig till Enklaresport då jag direkt vid 10:00 skulle ha en kund. Och det var både trevligt och en lättarbetad skida, me like! Därefter en liten kort paus innan nästa kund som hade med sig två par skidor, varav det ena paret var lite småjobbiga. Men det var en pratglad kille där t.o.m jag kom i skuggan! Inte ofta det sker! :-) Ullis kom också då så när vi blev ensamma så fixade vi lite småsaker över en kaffe och lite frukt. Sen kom det ett par som ville ha presentkort och de var ju slut så jag fick fixa till lite special. Bäst att inte berätta mer för det kan hända att den som skall ha presentkortet läser här! :-) Efter det så var det dags att åka hem och fixa lite mat och sen var jag så trött så jag stupade i säng och sov nog en halvtimme.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards