Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Niclas Bernhardsson - 8 februari 2015 21:51

Så var det söndag och egentligen hade Ullis och jag tänkt köra ett långpass löpning men det var baske mig dags för att köra lite längdskidor och vart sjutton var stavarna. Takboxen hade vi inte fått upp på ett tag och jag hade ju trott att låset frusit men ingenting verkade funka förrän Ullis hittade rätt nycklar. Men inga stavar där och inte hittade jag dem på något annat ställe heller. Men jag fixade iordning mig och var även lite sugen på en ny kompressionströja från Rogelli som fanns i butiken. Så fort dit och hämtade skidorna och visst vore det kul med ny fräsch struktur så jag drog några drag med Kuzmin Plus och rillade lite samt lite lätt handborstning. Inga stavar där heller men det fanns ett par Salomon i rätt längd så de fick duga. Dock lite liten truga. Så på med kompressionströjan och iväg. Men vart skulle jag åka någonstans. Jag körde mot Åda men där var det rätt tomt på folk och det borde ju betyda lite sämre spår. Men kanske var det blåsten som skrämt bort dem och jag ringde Ullis för att höra om hon sett något på Facebook och en bekant var jättenöjd med spåren vid Häradsvallen så då var det bestämt. Fort dit och packa ut men rätt blåsigt så jag behöll ytterjackan på och snackade lite med en spårdragare som också verkade nöjd med spåren i skogen. Och så fick det bli. Hade jag varit lite smart så hade jag förstått att blåsten även gjort att det blir mycket skräp i spåren på vissa ställen. Hursomhelst så fick jackan vara på nu också för det blåste rejält och man kan ju köra lite lugnt. Själv i spåren var jag också så ingen som triggade mig och skön mjukstart. Men inget fäste och första backen är lite småtuff så det var bara att staka på. Sen kommer jag ut på gärdet och där ser jag en man som kör på och när jag kommer närmre så ser jag att det är en gammal bekant. En riktigt duktig gubbe som nu tyvärr börjar känna av åren men han har gjort ett flertal lVasalopp, på äldre dar, under 6 timmar. Sen kommer jag ned till spårcentralen igen och då åker jackan av och jag testar på de andra spåren som ligger lite mer oskyddade. Jäklars vilket glid och vad skönt. Lite dåligt stavfäste rätt ofta bara så man fick akta sig så man inte fick något läskigt ryck i axlarna. Jag ser två andra killar på avstånd men de är så långt ifrån och är redan på väg tillbaka. Och nu är det uppför och stavfästet i princip obefintligt och det är rätt frustrerande. Men jag kommer tillbaka sen igen och får ett ryck och vill ut på gärdet igen. Men nu genar jag istället och när jag kommer fram så ser jag att de två killarna kommer ganska nära mig och rätt snart är jag i ryck och ligger där och vilar då jag stakar lite snabbare än killen som inte hade fästvalla. Den första killen verkade bli triggad och drar ifrån lite grand då jag ligger bakom den andra. Sen går jag förbi och stakar på lite grand och närmar mig och kommer nästan ikapp då han stannar för att vänta in sin polare. Och jag ser att jag känner igen honom. Skönt att trycka på lite grand och det verkar kille jag jagade också tycka då han var lite svettig och flåsig. Sen så glider jag ned till spårcentralen igen och får vara nöjd med dagens skidåkning. Fort hem och lite kaffe innan det är dags att bege sig till Safiren för lite spinning. Schlager-spinning var det visst. Och det är ju roligt. Väl framme så ser jag att jag glömt hälften av grejerna men Ullis har ett par extra tights som jag kan låna och de var förstås lite trängre och av dammodell men de fick duga och även strumpor fick jag låna då jag kom i extra tjocka. Fort in och upp på cykeln och vi drog igång. Mycket musik och härligt hela tiden. Så en timme skidor och 45 minuter spinning. Det fick ersätta dagens långpass helt enkelt. Bra dag och nu sitter man och ser på Zlatan som varit bra men haft lite otur. Heja, Zlatan! In med bollen nu!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards