Alla inlägg den 3 april 2015

Av Niclas Bernhardsson - 3 april 2015 22:00

Så var det dags att springa lite och jag fick ju behandling igår så därför sprang jag inte med klubben igår kväll. Men idag kunde jag inte hålla mig men jag var ju alltså hos Gnesta Hälsa och Friskvård igår och fick behandling och till skillnad mot alla tidigare som behandlat mig så gick han mer på kärnan till problemen till min stelhet - magen. De andra har ju alltid bara knäckt till mig och det har blivit bra en kortare stund men redan på väg ut från behandlingen så har man känt att det nästan var likadant igen. Nu tittade Björn på mig och efter en ganska kort tid så kände han igenom magen och kände direkt att jag hade några tunga magmuskler kraftigt påkopplade och menade att det var det som låg bakom och mina magmuskler är det ingen som varit på innan. Jag kände direkt att det han sade var rätt och efter ett tag så kände man att spänningen släppte men det krävs säkert några gånger. Och jag är ju sjukligt stel så det krävs även en hel del från mig också. Men det skall bli spännande men han varnade att jag kunde få kraftig träningsvärk av bara behandlingen och att jag inte borde träna samma dag iaf. Men som sagt. Idag skulle jag och Ullis ut på en sväng men det blev lite av ett antiklimax. Ullis hade ju spunnit 9 timmar förra lördagen och haft några tuffa pass efter det och var sliten och jag kunde ju knappt springa. Det kändes som om jag liksom inte orkade och kroppen är väl i obalans nu. Vi fick få i backarna och sen funkade det lite bättre men det tog över en timme att ta sig lite drygt 9,5 km. Lundbyrundan blev det förresten. Och jag känner av magen fortfarande...

Han menade också att jag drog för lite med rumpan och det kan mycket väl stämma då jag bara kopplade på den på sista biten i steget. Nu skall jag försöka få med den tidigare. Det kan mycket väl bero på att jag haft kramp konstant i magen. Spännnade var ordet! Jag ger det några ggr till iaf men helt klart är vi något på spåret! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards