Alla inlägg den 9 april 2015

Av Niclas Bernhardsson - 9 april 2015 21:32

Så var det torsdag och jag hade kört en hel del gymnastik på jobbet och det kände jag av och händerna var rejält skinnflådda efter att ha visat volter på ringarna för en massa klasser. Hursomhelst så åker jag hem och jobbar lite grand på Enklaresport med Tim innan vi stängde butiken. Väl hemma så postade jag lite paket och fixade lite mat tillsammans med Ullis. Sen var det ju snart träning men både Ullis och jag kände för att sträcka ut oss på sängen först. Men det är ju som bekant något av det dummaste man kan göra men vi lyckades komma igång och med tanke på den kommande tävlingen på lördag så valde Ullis att jogga lite själv och jag sprang bort till Safiren för att möta upp lite andra klubbkompisar. Där var det bara Putte och Flaken och eftersom de förra veckan valde mellan två pass och det blev just det pass som vi tänkt köra idag så styrde de om till terrängvarv istället och det passade mig väldigt bra. Vi joggade bort mot Häradsvallen och körde igång med lite löpskolning och sen var det då dags. Och pang så var vi iväg men vad gör jag! Jag drar iväg alldeles för fort och kommer direkt upp i 15,5 km/h och då börjar det uppför! :-0 Oops! Jag sänker lite grand men det är ändå alldeles för fort ibörjan och jag undrar lite hur nära Flaken är och jag möter äventyrs-Tom och efter några sekunder så hör jag Flaken också morsa på honom så då förstår jag att han är ganska nära. Det peppar lite grand och jag trycker väldigt hårt nu eftersom jag på något sätt skäms över min alltför hårda öppning och ville inte bara toksänka och bli omsprungen och ramla ned i diket och dö typ! :-) Ha ha, nåja! Jag fortsätter trycka och när jag vänder tillbaka så ser jag dem inte men det är lite skog emellan. Jag känner att jag ligger nära max och det är bara att tugga på. Men skulle jag orka ett varv till? Hmm... Sen möter jag Tom igen men även Super-Roffe och de joggar tillsammans. Sen kommer jag till sista backen och det går fortfarande bra att trycka på och sen försöker jag rulla på fint och lyfta på knäna men det är lite stelt. Väl framme så trycker jag av klockan. Tror jag iaf. Och bakom mig ser jag inte Flaken men han kör nog minst det dubbla antalet varv och bör förstås inte köra lika hårt. Men sen ser jag honom komma men jag hinner dra iväg innan han är riktigt framme och den minuten gick fruktansvärt fort och jag får snabbt upp pulsen igen och nu är det jobbigt. Fy satan! Jag tycker jag tar det lugnare men det är fortfarande jobbigt. I efterhand så ser jag att jag har 7.07 på första varvet och sen 7.16 på det andra. Med viss reservation då jag inte verkar tryckt på knapparna ordentligt utan får kolla på själva grafen då jag startade och slutade. Så någon sekund hit och dit kan det vara. Nåja, jag trodde jag skulle vara snabbare faktiskt så lite lätt besviken i efterhand. Sen joggade jag ned med Super-Roffe och nästan hemma så blir vi omcyklade av en herre som verkade ha plånboken så långt ute ur bakfickan så jag valde att jogga en liten omväg ifall han skulle tappa den. Han var lite för långt fram då vi såg det så vi ville inte ropa. Men den verkar ha stannat kvar, iaf den bit som jag joggade efter.

Trevlig avslutning med lite mys i soffan med finaste familjen! :-)


Längd: 8,45 km

Bästa km: 4.12

Tid: 51 minuter.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards