Alla inlägg den 21 april 2015

Av Niclas Bernhardsson - 21 april 2015 19:45

Tisdag och alltså normalt sätt dags för träning men nu hade jag ju inte tränat på säkert över en vecka då jag varit förkyld. Och abstinensen var påtaglig. Fortfarande hade jag lite ont i halsen på morgnarna så läge att köra hårt var det ju inte men men... Det är ju inte alltid så lätt att vara klok när endorfinerna sätter in. Väl på plats så ser jag bara Masse och då är jag ändå nästan sen. Men strax därefter så dyker Jimpan upp och Flaken och Tokan kommer joggandes och visst är Tessan redan igång och joggar på banan. Vi bestämmer oss för att springa medsols för att möta upp de som kommer joggandes och varför inte köra hela uppjoggen så. Man är ju nästan lite obalanserad i musklerna efter alla vänstervarv. Sen dyker Rydholmaren upp och jag tycker det känns ruggigt stelt i fötter och ben och strax innan, utan att ha tränat i över en vecka, så får jag en obehaglig känsla ifrån vänster benhinna. Det är nästan så den oroar mig lite. Men jag testar att trycka på lite och blir väldigt flåsig och jag ser även i efterhand att pulsen skenade där. Sen lugnar det ned sig vid löpskolningen och vi drar då igång. Det står 400-ingar på schemat och vem skulle jag kampera med. Flaken och Tokan verkade ju lämpliga men då säger de att de skall jogga och Jimpan har ju inte legat på latsidan och jag var ju inte riktigt nära honom sist och förstås inte Rydholmaren heller. Jag var nära honom för 1,5 år sedan eller rättare sagt så närmade jag mig honom men han lade in en extra växel och sedan dess har jag inte varit nära. Men både Jimpan och Rydholmaren hade ju tävlat i helgen och skulle därför hålla igen lite och när vi startar så är det nästan så jag springer upp i ryggen på dem. Det var lite väl lugn öppning men jag ville inte gå om då man brukar starta för fort. Och mycket riktigt så får jag 1.36 på den men det såg jag i efterhand. Sen ökar farten och jag får direkt problem och tappar både en och två sekunder på dem men joggar snabbt ikapp. Och sen går Jimpan upp och håller i taktpinnen och någon snäll dirigent var han inte då han bara flöt ifrån och då hade jag ändå 3.20-fart :-0 Shit! Så det blev direkt ett rejält tapp och jag kämpar på lite sådär i bakgrunden. Och vid Set-vilan så kör de istället 400 meter joggvila medan jag går mina 200 meter. Tyvärr tänker jag fel och tror att de skall komma till samma ställe som mig och starta samtidigt så när jag vänder för att vänta in dem så ser jag att de har startat! Aj då! Nu kom jag verkligen i ingenmansland och får försöka hålla pace med dem genom att titta hur de ligger till. Jag plågar mig verkligen och det där med att hålla sig lugn är som bortblåst. Men nu har jag kämpat mig igenom halva passet och jag funderar på om jag verkligen skall orka hela. Men nu är de, genom att jogga 400 meter igen, tillbaka till samma startpunkt och jag lägger mig bakom och säger som det är. Ja, att jag är skittrött alltså. Men det sporrar ändå och jag tappar rejält när Jimpan håller takten och det är lite roligt att se honom. Typ lite dålig koll på farten men rejält stark! Och tyvärr, för min del, så fortsatte han hålla takten och Rydholmaren tassade enkelt med men jag började bli rejält sliten. Men vad f-n! Bara tugga på! Kämpa, kämpa! På sista 400-ingen så avslutar de med att att spurta och jag ökar också lite men blir rejält ifrånsprungen, typ 10 meter iaf. Kanske lite mer. Nu hoppar Jimpan av och Rydholmaren och jag tuggar vidare på sistet Setet och nu är det verkligen på ren vilja och jag fortsätter springa relativt fort. Sen bestämmer jag mig för att inte vika ned mig och jag vill verkligen ha ett pass där jag springer tills jag kräks! :-0 Hmm, var det här verkligen passet där jag skulle hålla mig lugn? Hursomhelst så kämpar jag och håller hans rygg och det är verkligen tufft nu. På sista 400-ingen så kommer då känslan. Sista 50 meterna. Ja, jag kommer att kräkas om jag fortsätter i samma fart men nu bryr jag mig inte. Bara kämpa. Precis i mål så kräks jag och får upp lite. Yes! Jag gjorde det! Det här behövde jag och jag är vansinnnigt tacksam över den här fina klubben och ett speciellt tack till, Rydholmaren som verkligen stöttade. Det gjorde förstås alla, som vi alltid gör, men idag var du grym, P! Stort tack!


Snittet runt 1.30 med 1.27 på Jimpans spurtvarv och 1.28 på mitt sista.

Alla tider finns här: http://www.movescount.com/moves/move59960391 (under laps)


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards