Alla inlägg den 28 april 2015

Av Niclas Bernhardsson - 28 april 2015 21:44

Så var det dag fyra på Mallorca och tanken var att skriva Träningsdag 4 men av det blev det inget. Det började iaf med en god frukost och sen gick vi och hyrde en bil. Tanken var att åka runt lite och framförallt och shoppa lite i Palma, som skulle vara så fint. Vi åkte upp mot Alcudia eftersom vi hörd att det skulle vara så fint. Och en lång fin strand. När vi närmade oss så möter vi massvis av cyklister och man både chockas och hänförs över hur alla får plats. Det är bilar, cyklister och gående på en gång. Och ofta på samma gång. Pust! Det som förut lockade med att cykla gjorde inte det längre. Men det fanns ju andra ställen och säkert andra tider som är bättre. Vi åkte in mot Alcudia iaf och först råkade vi åka in mot centrum innan vi bestämde oss för att åka mot hamnen istället. Men all trafik gjorde att vi istället struntade i det utan åkte vidare mot Palma istället. Där var det nästan bara ren motorväg så det gick fort. Sen kom vi in mot Palma och hade väl egentligen ingen aning om vart man borde åka. Vi åkte in mot centrum och sen frågade vi lite folk och en kvinna nämnde något om Port Pi. Så lät det iaf och senare fick vi det bekräftat. Efter ett samtal med både en trafikpolis och senare några killar som hade hand om en parkering så var vi på väg mot rätt ställe. Där parkerade vi i ett parkeringshus och försökte förstå oss på hur det funkade. Sen gick vi runt och shoppade lite. Ullis var klart sugen på att shoppa så hon fick gå lite som hon ville men det gick visst inget vidare. Efter ett tag så frågar hon om inte jag skall shoppa och jag hittar direkt något jag gillar och vi går vidare. Ullis kämpar på och frågar sedan om inte jag kan ge tips men jag känner mig osäker. Det har jag försökt några gånger men det brukar inte funka. Men jag försöker och Ullis provar lite kläder men får ge upp. Sen blir vi hungriga och kollar inte några restauranter. En servitör är riktigt speedad och vi fångas av hans glöd och rätt som det var så satt vi där och beställde. Det var visst en fin restaurant och så sitter jag där med en fisk som typ har hela huvudet kvar och alla övriga ingridienser lite halvt spridda i ett uttänkt mönster... Nåja, det smakar gott men jag bli inte så mätt. Det tar dock lite tid och Ullis var inte heller överförtjust. Nä, inget kan nog slå vårat favorithak, utanför knuten. Visst är det inte samma klass men sjukt gott. Vi kommer sen iaf iväg och stannar till på några ställen men det är inte våran smak eller så har det stängt. Hams-grottorna funderar vi dock på att besöka imorgon istället. Väl hemma så är vi trötta på att åka bil och lämnar igen nyckeln så fort vi kan. Men lite simning kunde ju vara skönt. Efter lite jobb på datorn så går vi ned och klockan är då prick åtta. Vi frågar om det är okey att bada men det är stängd vid... klockan 8! :-0 Ojdå. Vi funderar på att gymma lite men istället korkar vi upp lite mousserande vin och slappar. En träningsfri dag helt enkelt. Och musklerna verkar tycka att det är okey. Imorgon blir det värre! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards