Direktlänk till inlägg 17 maj 2015

Ganska snabb distans med sällskap på cykel!

Av Niclas Bernhardsson - 17 maj 2015 19:37

Så var det söndag och jag skulle ställa upp som funkis på Trosatrampet men jag visste inte så mycket mer än att jag skulle vara i startområdet. Och det har jag ju varit förr så det lär ju inte vara några svårigheter. Men nu skulle Ullis och jag ta med småbarnen, Vicke och Gabbe. Och regnet låg i luften. Vi kom bort och eftersom de förut alltid haft tur med vädret så var det förhoppningsfulla även nu. Men men, vädret skrämde tyvärr bort många som brukar efteranmäla sig och snart nog begav vi oss ned till starten och rätt som det var så står jag och tart bort och sätter tillbaka bandet vid själva starten och passar på att fota deltagarna när de åker iväg. Vid en start så får jag en helvild fotograf som slänger sig fram och håller på att fälla både mig och cyklisterna! :-0 Jag fotade så gott jag kunde men just den gången blev det nog inga värstingbilder! ;-) Hursomhelst så beger vi oss tillbaka mot klubbhuset och tar en snabb kopp kaffe men sen suger det i magen så vi åker till Trosa och tar oss varsin korv innan Ullis vill vidare mot växthuset i Västerljung. Sagt och gjort. Och barnen är mer vilda än tama men på ett härligt sätt! Sen börjar Ullis och jag fundera på hur vi skall få till träningen idag och jag ger som förslag att vi bara turas om för att barnen är ju lätta att ha att göra med. Och jag börjar och får även med mig O, som är 12 år, på cykeln. Och vi börjar med att springa ned vid ån och han skrämmer upp mig då han säger att han inte har bromsar men han körde en snygg bromssladd då jag höll på att få dåndimpen! :-0 Och vi höll utkik efter bävrar men idag blev det nitlott. Men spåren av dem syns och det alldeles för tydligt. Det känns lite segt i början men han håller ett lite väl högt tempo på cykeln i medvinden och jag springer på rätt hårt. Tanken är några intervaller men det fick bli som det blev. Vid Trostorp så är det några kvar som väntar in de sista på cyklarna och jag pratar lite kort och försöker vara lite rolig innan jag drar vidare. Jag passar på att lägga vindjacken på ett släp där då jag tagit på mig förmycket. Och nu ökas tempot och när jag kommer till Åda-rakan så börjar jag att trycka på men det går nog alldeles för fort så efter 350-400 meter så får det räcka och jag kör lite mer vanlig distans istället. Fast när jag kommer fram till 1000-metersmarkeringen så ser jag att jag hållt 4.29 på den kilometern iaf. Oops! Det kanske inte var så konstigt att jag inte orkade. Vi vänder vid Ica Trossen och då får jag vinden i ansiktet och i början så känns det tungt då det är långt kvar men sällskapet sporrade och jag pratar lite med O om allt möjligt. Eller iaf skolan om jag inte missminner mig. Och om ett spel som han ville köpa. Väl tillbaka vid Trostorp så tar jag jackan igen och frågar hur det har gått men ingen svarar så jag försöker både en och två gånger till. Och högt på slutet men de ser ut som någon har dött! :-0 Men jisses! Inget så så jag joggar vidare och O undrade vad det var med dem. Lite konstigt men de var väl trötta och kanske undrade vad jag hade för gräddfil men då kan man ju fråga. Nåja. Jag kände mig nöjd med dagens insats och kräver inget för det. Vi fortsätter via våtmarken och det känns fortfarande bra och väl hemma så är jag riktigt svettig och inte undra på det. Vintertights och en lång, ganska tjock, underställströja samt en t-shirt och vindjacka! :-) Och farten blev 5.09 i snitt och det med lugnt start och lugnt slut. Lite drygt 14 km. Sen fixade jag käk då Ullis tränade och hon körde ungefär samma sträcka och sprang grymt bra! Jisses! Det blir inspirerande att läsa om sen! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas Bernhardsson - Onsdag 17 april 23:00

På jobbet blev det lite kaos och av sekretesskäl så kan jag förstås inte gå in på vad det var men jag tyckte det sköttes proffsigt. Tänk på att bloggen egentligen är till för att jag skall kunna gå tillbaka och se vad som hänt. Så ni får tyvärr nöja ...

Av Niclas Bernhardsson - Tisdag 16 april 23:00

Tisdag och jag satt på bussen och försökte komma ikapp med en massa. Jag såg att jag fått in en massa dokument som jag behövde få koll på och tog en skärmdump på Kivra. Sedan svarade jag några som hade funderingar på sin medverkan i ultraloppet. Seda...

Av Niclas Bernhardsson - Måndag 15 april 23:00

Måndag och idag var det en ny vecka och nya krafter. Tänkte jag. Det började dock rätt dråligt och jag fick avvika på morgonen och fräscha upp mig efter att ha fått något i ansiktet.  På dagen så fick jag en återkoppling på kursen i fonetik och det...

Av Niclas Bernhardsson - Söndag 14 april 23:00

Söndag och vi vaknade rätt sent, ja i alla fall jag. Ullis hade tagit kaffe i biblioteket så jag satte på några koppar i den vanliga bryggaren. Lite morgonteve och sedan pluggade jag en stund. I övrigt så bestämde vi oss för att skjuta upp starten i ...

Av Niclas Bernhardsson - Lördag 13 april 23:00

Lördag och man hade inte sovit som en prins direkt då Felix säng inte var gjord för en tungviktare som mig och Ullis åkte väl in i mig då det blev som en grop.  Men lite speciellt att vakna upp mitt i Stockholm.  Efter lite frukost så försökte ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards