Alla inlägg den 2 juni 2015

Av Niclas Bernhardsson - 2 juni 2015 19:00

Tisdag och jag hade visst satt mobilen på ljudlöst och när jag till slut vaknar så har Ullis försökt att ringa 8 (!) ggr och några sms hade jag missat. Kanske var det lite vibrationer på sängbordet, där mobilen låg, som gjorde att jag vaknade. Och snabbt till Felix och väckte honom. Sen när jag släppt av Felix så fortsatte jag mot Ronnaskolan och fick stanna och blåsa vid en poliskontroll. Snabbt avklarat och vidare där jag hade en riktigt bra dag i skolan och sen på min lediga tid så drog jag iväg till Tveta friluftsområdet och sprang iväg på 5 km-spåret och det var rejält kuperat till en början och tyvärr lite geggigt också. Det kändes lite längre än 5 km och när jag även sprang 2,5 km-varvet så hade jag sprungit drygt 8 km. Sen på klubbträningen så var det Supertusingar på schemat och jag hade tänkt att jogga lite innan men jag hann inte ens börja förrän Tokan, Lindkvistaren och Flaken kom joggandes och strax efter så dök Sjökvistaren och Brand-Björn upp och Mie kom med sin hund. Men så dök även en ny kille upp som jag först inte kände igen. Vi får kalla honom Wirren men inte på grund av några dryckesvanor utan det var mer namnet som ligger bakom det. Som vanligt alltså med mina namn. :-)

Hursomhelst så kändes det ganska okey på uppjoggen och jag var nog lite väl taggad för när vi drog igång så gick jag direkt upp i täten. Sjökvistaren och Mie joggade dock. Lite regnigt men inget som störde. Första supertusingen var tuff men jag höll i fast det kändes lite i vänster baksida och när jag sedan fortsatte på andra och t.o.m ökade så låg jag på gränsen. Så när jag råkadade stanna 100 meter för tidigt och folk ropade åt mig så blev det för häftigt ryck så jag drog upp baksidan och valde sedan att jogga resten med Sjökvistaren istället. Nu, i skrivandes stund, så känns det lite bättre igen. Det blev dryga milen iaf så totalt drygt 18 kilometer idag. Det får duga!


23,8 -43,8 - 1.05,6 - 1.28,8

21,2 - 42,5 - 41,7+4,8+22,2 (vila i mitten)


Jogg resten

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards