Alla inlägg den 4 juni 2015

Av Niclas Bernhardsson - 4 juni 2015 21:00

Torsdag och lite mer fritt på idrotten men det innebar bara att jag själv var med mer och lekte. Riktigt kul och lite kul när en assitent hoppade med och hon blev helvild och barnen flög! Och när jag hade sista lektionen så hade jag den ihop med min kollega och då delade vi upp det så att det som ville spela tops-boll gjorde det och de som ville spela fotboll gjorde det. Resten fick göra lite som de ville men först så fick mina elever springa ett antal varv på en 400-metersslinga. Och när jag försöker få igång tops-bollen så märker jag att jag bara har en av mina elever där och resten känner jag inte igen. Det tar ett tag innan jag förstår att det är en helt annan klass men då vill jag inte börja bråka. Barn som barn. Tror det var 8:or istället för 6:or. Och deras klassföreståndare sitter och läser en bok bredvid planen. Och när jag får iväg en riktig höjdare så tar vinden bollen och går rakt emot henne. Det hjälper inte att ropa då det antagligen skulle få allt att bli mycket värre men som tur var så gick bollen precis bredvid. Hon kände vinddraget! :-0

Helt dyngblöt på ryggen och mina jeans var också blöta. Och duscha var ingen idé då jag bara skulle eftersvettas. Så jag satte mig i bilen och åkte hem. Sen var det klubbträning och jag var lite för trött så det blev bara jogg. Det var Lindblommaren, Putte, Tokan samt Ullis och jag. Vi joggade bort mot Häradsvallen och körde ett antal varv där. Väl tillbaka så blev det lite drygt en mil. Men i lugnt tempo då eftersom både jag och Ullis joggade. Efteråt så passade jag på att klippa gräset och jag testade att ha pulsbandet på mig och jag låg och snittade strax under 120 slag/minute. Ha ha, perfekt pass för att bygga en bra grund ju! :-)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards