Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Niclas Bernhardsson - 7 juni 2015 22:10

Söndag och nu var det tänkt att Ullis och jag skulle få till ett rätt bra långpass på cykeln men planen reviderades några gånger och när vi sen inte kom upp som det var tänkt så blev det ändrat igen. Och vilken sockerkoma man fick efter gårdagens alla sötsaker som vi åt då vi hade kalas för Felix. Gott men det kändes som om man var bakfull och ändå hade man inte druckit någonting. Till slut så kom vi då ut men himlen var grå och det såg ut att kunna börja regna vilken sekund som helst. Så vi bestämde oss för att köra två varv på långa kommunrundan istället för att snabbt kunna söka skydd om det skulle behövas. Men det var typ halv storm och ingen av oss var superinspirerade av vinden och bägge tyckte att den andra var lite väl negativ! :-) Till slut så är vi båda överens om att det räckte med ett varv och sen tar vi lite löpning på det istället. Men så ser vi storebrorsans bil på vår uppfart och då blev det istället så att vi gick in och umgicks med honom istället. Så lite lunch på det eller brunch kanske vi skall säga. Men han hade ganska bråttom hem och han och Emil åkte iväg. Då tänkte jag ta en runda till men Ullis var inte så sugen längre. Så jag drog iväg och nu tänkte jag se vart jag stod och satsade ganska hårt men det var jobbigt i vinden och samma runda igen och nu fick jag 28,4 km/h i snitt. Det tror jag är bra på den rundan och det var riktigt blåsigt även nu. När jag kommer hem så säger Ullis att en väninna är på ingång för att springa och jag kunde hänga på. Och absolut! Jag gjorde mig iordning och väninnan kom ganska snabbt så vi var snabbt iväg. Och benen var som stockar och det är en märklig känsla att cykla rätt hårt innan och sen börja springa. Men bra känsla och bra att öva på. Efter några kilometer så kändes det bättre i benen men lite stel i baksidorna så lite stretching väntar ikväll. Tempot gick upp efter ett tag och jag nämner att det är lite av ett mellanmjölkspass på G då det var lite väl snabbt för ett vanligt distanspass och lite långsamt för att snabbpass och alla höll på med. Snittfarten blev 5.50/km Och det blev knappa 9 km löpning. Rätt bra dag ändå, trots avsaknaden av långpass. 4,5 mils cykling och 9 km löpning. Sen imorgon väntar 4 mils cykling till skolan i Södertälje. Hoppas jag slipper regnet bara.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards