Alla inlägg den 20 juni 2015

Av Niclas Bernhardsson - 20 juni 2015 21:45

Midsommardagen och till skillnad från många andra så drack jag inte en droppe alkohol och mådde med stor sannolikhet mycket bättre än de som drack. Men inte helt säkert för på natten fick jag ett infall av sockerbehov och gick upp och drog i mig billig och sockrig kräm. Sen tre koppar kaffe på det på morgonkvisten. Och ett långpass stod på agendan och det dröjde inte länge förrän jag kände att halsbrännan började ge sig till känna. Vi sprang mot sjön Sillen och solen sken härligt så vi plockade av oss våra vindjackor och gömde mellan ett par trädstammar som stod tätt ihop. Sen vidare in i och genom Västerljung men halsbrännan bara tilltog och jag var fortfarande inte helt pigg efter Vätternrundan. Men Ullis var klart piggare och jag ville inte sabba hennes träning. Så Jah gnetade på men fick alltmer harkla mig då det gjorde mer och mer ont. Sen mot Trosa och nu började vädret bli sämre och halvvägs mot Trosa så ångrade vi att vi lämnade våra jackor. Men men... Lite träning för psyket är heller inte fel. Men smärtan blev snart för stor så strax efter vi passerat Trosa så får jag ta en paus på några minuter. Och nästa paus blir strax efter Åda och då gav jag f-n i allt. Det var som en kniv in i halsen. Så vi gick två kilometer och regnet började snart ösa ned och det var svinkallt! Burr! Så jag startar igång klockan igen och börjar kämpa för frysa är ju heller inte så roligt och nu tvingar jag mig att springa resten. Tror det blev ganska precis 20 km och snittfarten ganska precis över 6 min/km. Jobbigt men skönt att fått till lite längd igen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards