Alla inlägg den 28 juni 2015

Av Niclas Bernhardsson - 28 juni 2015 21:21

Söndag och igår blev det visst ingen träning alls. Kanske var det skönt med en vilodag efter Trosa Stadslopp i fredags kväll. Och både Ullis och jag fick mersmak av loppet. Det var verkligen löparglädje och så kul att se alla i klubbens framsteg! Och nu är det inte så långt kvar till mitt pb heller. Och långpassen har suttit ganska bra. Och långpass, eller iaf ett lite längre cykelpass ville få till idag. Ullis hade pratat lite om Trosatrampens sträckning och när vi var iväg på några ärenden så försökte jag kolla upp det på mobilen. Vi har ju bara varit funktionärer på loppet förut. Sagt och gjort. Efter att ha fixat lite på tomten så ville vi komma iväg. Och vädret var ju strålande men med tanke på den senaste tidens nyckfulla väder så packade jag med en vindjacka och vi har också varit nyfikna på kosttillskottet Mighty Sport och efter en del besynnerliga händelser så gavs chansen helt plötsligt då vi kan komma att gå in som samarbetspartners. Mycket intressant och jag blandade ihop två flaskor till mig och Ullis och även två flaskor med vanlig Carboloader. Vi rullade ut på gamla södertäljevägen och med vinden mestadels rätt så kändes allt härligt. Vi hälsade glatt på alla cyklister och det kändes även bra i benen. Trosatrampen skall ju vara 90 kilometer och vi skulle väl få lite mindre då vi inte riktigt startade på samma ställe eller rättare sagt inte skulle gå i mål på samma ställe. Det borde väl skilja 4-5 km iafoch bli kortare.

Väl framme i Järna så tog jag kommandot då jag hade koll på vägen. Lite småtrixigt på vägen ut från Järna och ganska kurvigt. Tyvärr också lite väl smalt på sina ställen så det kändes lite otäckt. Snart så börjar det också komma lite stänk från ovan och jag blev lite orolig och med tanke på hur det vräkt ned för några dagar sedan så började jag kika efter skydd. Och vinden kom lite från sidan nu. Jag trodde vi skulle få den rakt bakifrån ett tag. Och rätt kuperat och tekniskt så jag funderade lite på hur själva klungorna på loppet funkade. Typ hur man klarar alla smågropar och gupp samt vilken fart man kan hålla i svängarna. Men men. Till slut kom vi fram till Gnesta och vi bestämde oss för att köra som vi tänkt från början och regnet verkade vi klara oss ifrån. Det blev bara några droppar. Väl framme i rondellen, i Gnesta, så vänder vi upp och åker söderut. Det blir några småstopp då vi är stela i nacken och är lite trötta. Men sen jobbar vi på en längre stund och kommer sen ut på gamla E4:an och får då vinden i ryggen. Men det börjar  ju med en lång backe men vi tuffar på och är snart uppe. Sen jobbar vi ganska hårt hem. Men gps´n stannade bara på 73 km så det är frågan om vi fick in alla avsnitt på rundan. Jag orkade ju inte zooma in överallt. Skönt att komma igång. Nu blir det mycket mer cykling än tidigare.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Niclas B´s gästbok


Skapa flashcards